• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm Textbox link to Cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
185
Door op Cmb te klikken wordt Textbox (aantekeningen) zichtbaar. Dit was niet zo moeilijk.
Nu zoek ik (al een tijdje) naar een mogelijkheid om de Textbox bij elke dag, om aantekeningen te maken, op te kunnen vragen (muis klik op Cell). De aantekeningen moeten dan later zijn in te zien door op de Cell te klikken.
In mijn voorbeeld 1 Textbox aangemaakt. Voor elke volgende dag moet volgens mij dan een Textbox2 enz aangemaakt worden.
Vele opties uitgetest maar door onvoldoende (VBA) kennis geen oplossing gevonden.Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
mvg
Esko
 

Bijlagen

  • UserForm Textbox Cell.xls
    32 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
In plaats van voor elke dag een aparte userform te maken, is het volgens mij wel een beter idee om de gegevens weg te schrijven naar een bepaalde plaats en vervolgens deze gegevens op te vragen bij het selecteren van de betreffende dag.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
In plaats van voor elke dag een aparte userform te maken, is het volgens mij wel een beter idee om de gegevens weg te schrijven naar een bepaalde plaats en vervolgens deze gegevens op te vragen bij het selecteren van de betreffende dag.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
Jouw idee van wegschrijven is natuurlijk een betere (VBA) toepassing. Maar nu nog de codes hiervoor vinden. De afgelopen tijd ben ik iets dergelijks niet tegengekomen. Indien iemand een (pasklare) oplossing heeft zou dat welkom zijn. Het wegschrijven (opvragen) van Textboxen is een onderdeel van de gewenste toepassing. Omdat ik onvoldoende kennis (en tijd) heb om dit uit te werken, heb ik besloten om een programmeur in te huren.Zo mogelijk zal ik later de oplossing aan mijn vraag toevoegen.
mvg
Esko .
 
Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand staan in zowel Blad1 als Blad2 dag 1 t/m 12.
Echter bij een aantal dagen staat in de C-kolom van Blad2 wat tekst.

Als de gebruiker een dag kiest uit de B-kolom, dan verschijnt de tekst in het blauwe veld.
Deze tekst is door de gebruiker aan te passen.

Men kan op OK klikken om de gewijzigde tekst te bewaren.
Indien men op Annuleren klikt, verdwijnt de gewijzigde tekst en blijft alleen de tekst over dat het laatst is opgeslagen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • UserForm Textbox Cell.xls
    69,5 KB · Weergaven: 122
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan