userform tonen, module uitvoeren, userform sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrybrinkman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Besturingssysteem
Windows 11 home
Office versie
Ms Office 365
Toppers,

Ik roep een userform "modeless" op, vervolgens laat ik een actie uitvoeren en wil graag na afloop daarvan het userform weer sluiten. Op de een of andere manier blijft het userform in beeld en verdwijnt niet. Mijn code:

Code:
Exporteren.Frm.Show vbModeless
Exporteren
Unload Me

wat doe ik fout?

mvrgr Harry

Voorbeeldje? Op basis van deze code (je roept zo te zien ook nog een andere procedure aan) kunnen we niet zoveel.

Octafish,

Ik roep idd de procedure "exporteren" op, maar de inhoud daarvan maakt volgens mij niet uit toch, het gaat mij er om dat, nadat die procedure volledig is afgehandeld, het userform weer wordt gesloten. E.e.a. had ik altijd geregeld middels een MsgBox maar ik wilde daar graag een Userform van maken vanwege de mogelijkheid om ook een afbeelding te tonen.

Ik mag helaas geen (delen van) het gebruikte bestand op dit forum zetten van mijn werkgever :(

Voor wat je vraagt is het wel heel simpel om een voorbeeld documentje te maken.
Er wordt tenslotte niet om bedrijfsgeheimen gevraagd.

Lijkt mij ook. Desnoods maak je een dummyfunctie van Exporteren die de flow simuleert.

De code om de userform te openen lijkt me niet goed. Daarnaast kun je Me niet gebruiken in een gewone module. Ik denk dat de code als volgt moet zijn:
Code:
Frm.Show vbModeless
Exporteren
Unload Frm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan