En jawel hij brandt zich aan de UserForms.
Om toch een mooiere schil om mijn planning te maken ben ik nu bezig om alle input met behulp van UF te laten verlopen, althans dat is de opzet.
Ik strand met de haven inzicht al bij de 1e uitvaart.
Hier mijn code, het gaat om het rode gedeelte:
Ik wil dat men in een listbox een project kiest, welke var a wordt, waarna je in het volgende scherm een input veld krijgt waarbij je een naam van een medewerker kan invullen.
Nu gaat het fout bij het drukken op de knop 'verder' in userformveld. Als er op gedrukt wordt gebeurt er niks. Hij zou dus moeten verspringen van 'Application.ListBox1' naar 'b = Application.InputBox ......'
Code op de knop verder is:
en default staat op true.
Wie zou mij in de juiste richting kunnen sturen?
Groet,
Ferenc
ps.
code opmaak is door elkaar, dit komt door de post, krijg het niet goed.
Om toch een mooiere schil om mijn planning te maken ben ik nu bezig om alle input met behulp van UF te laten verlopen, althans dat is de opzet.
Ik strand met de haven inzicht al bij de 1e uitvaart.
Hier mijn code, het gaat om het rode gedeelte:
Code:
Option Explicit
Sub delete_per_werknemer()
Dim a As String
Dim b As String
Dim c As Range
Dim d As Range
Dim e As Integer
Dim p As Integer
Dim q As Integer
Dim response As Long
[COLOR="Red"]Application.ListBox1
b = Application.InputBox(Prompt:="Welk project wilt u verwijderen?", Title:="Verwijder project", Type:=2)[/COLOR] e = Application.InputBox(Prompt:="Van welk blad wilt u het project verwijderen?", Title:="Verwijder project", Type:=2)
If a <> "" And b <> "" Then
response = MsgBox("Weet u zeker dat u project " & b & " van " & a & " ,op sheet " & e & ", wilt verwijderen?", vbYesNo, Title:="Verwijder project")
If response = vbYes Then
Sheets(e).Select
For Each c In Range("A:A")
If c = a Then
c.Select
If c.Offset(0, 2) = b Then
p = (c.Row())
q = (c.Row() + 1)
Rows(p & ":" & q).Select
response = MsgBox("Weet u zeker dat u dit project wilt verwijderen?", vbYesNo, Title:="Verwijder project")
If response = vbYes Then
Rows(p & ":" & q).Delete
End If
End If
End If
Next c
End If
Sheets(4).Select
Range("B2").Select
response = MsgBox("Project " & b & " van " & a & " is verwijderd op sheet " & e & "", vbYes, Title:="Verwijder project")
End If
End Sub
Ik wil dat men in een listbox een project kiest, welke var a wordt, waarna je in het volgende scherm een input veld krijgt waarbij je een naam van een medewerker kan invullen.
Nu gaat het fout bij het drukken op de knop 'verder' in userformveld. Als er op gedrukt wordt gebeurt er niks. Hij zou dus moeten verspringen van 'Application.ListBox1' naar 'b = Application.InputBox ......'
Code op de knop verder is:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
a = ListBox1.Value
End Sub
en default staat op true.
Wie zou mij in de juiste richting kunnen sturen?
Groet,
Ferenc
ps.
code opmaak is door elkaar, dit komt door de post, krijg het niet goed.
Laatst bewerkt: