• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform vullen met waarde uit cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norman Scheuter

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

Zou graag de waarde uit de cellen A1:A7 in de userform achter de prijs.
Waar mogelijk ook de cell vallue op €0,00
Ben al even aan het stoeien, maar krijg het niet voor elkaar.

Deze code geprobeerd....helaas
Code:
    For i = 20 To 27
    Me("textbox" & i).Value = Blad1.Cells(i, "A").Value
    Next i

Gr. Norman

Bijlagen

Zorg dat de textboxen de juiste naam hebben, eentje wijkt af in de 20 t/m 27 reeks.
Gebruik vervolgens dit:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    For i = 20 To 27
        Me("TextBox" & i).Value = Blad1.Cells(i - 19, "A").Text
    Next i
  [COLOR="#008000"] 'Remove Border and Title Bar[/COLOR]
    HideBar Me
End Sub

Hoi Edmoor,

Top, dank je wel.
Ik heb samen met een collega gekeken, maar welke Textbox-naam staat fout...dat kunnen we niet vinden:o

En....hoe kan ik het meteen laten wijzigen in de userform zodra ik de waarde in de cel A1......A8 wijzig..

Gr. Norman

Laatst bewerkt:
De funktionaliteit is belangrijker dan de vormgeving; die vormt eventueel het sluitstuk.
Ik heb daarom die overbodige code gewied.
Ik vermoed dat je ook niets van die van elders gekopieerde code begrijpt.

Gebruik voor bijschriften labels en geen tekstvakken.

Overigens is de vraag wat de zin is van een userform als daarin hetzelfde gebeurt als in het werkblad.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Snb,

Klopt deels wat je zegt, is gekopieerd, echter is het niet zo dat ik er niks van snap.
Snap niet alles...
Ik probeer me weer een beetje te verdiepen in Excel zoals ik dat vroeger deed.
Heb een paar jaar elders gewerkt en had geen Excel meer om mee te knutselen, dan vergeet je snel, als je er dagelijks niet meer mee bezig bent.

Begrijp ook je opmerking over de userform, echter is dit een voorbeeld van het daadwerkelijke werkblad.
In mijn werkblad zijn de kolommen allemaal verschillend van breedte en dan zijn veel van de prijzen te smal en afwijkend van breedte, ook na samenvoegen.

Dank je wel voor je bijdrage.

Gr. Norman

Laatst bewerkt:
In mijn werkblad zijn de kolommen allemaal verschillend van breedte en dan zijn veel van de prijzen te smal en afwijkend van breedte, ook na samenvoegen.
Je weet dat samengevoegde cellen nooit een goed idee zijn ?
Ik denk dat je het principe niet kent om een invoer/data werkblad te scheiden van een weergaveblad.
Die twee combineren is vragen om moeilijkheden.

Het lijjkt me ook onwaarschijnlijk dat je met twee verschillende Officeversies werkt (waarop 'jouw' code geënt is)

en ook: blijkbaar is je beeldscherm te smal ....

Laatst bewerkt:
dit is net hetzelfde als van snb maar dan iets begrijpelijker voor nieuwelingen.

Bijlagen

@SNB

Ik weet dat samenvoegen van cellen niet wenselijk is, heb ik ook niet gedaan
Natuurlijk ken ik het principe van scheiden van invoer en weergave, maar we willen graag meteen de prijs in zicht hebben bij een wijziging, zodat we kunnen zien wat er gebeurt als we iets veranderen.

Wel vreemd deze opmerkingen, je bericht leest bij mij ook niet echt vriendelijk, misschien lees ik het niet goed...
We werken met Office 365.

We zijn het calculatieblad helemaal opnieuw aan het opzetten, de oude ( welke door een oud collega is gemaakt ) zit vol fouten.
We willen niet knutselen in een reeds bestaand blad.
Dus we hebben de keuze gemaakt om opnieuw te beginnen.

En ja we zijn geen experts in het Excel, maar we willen graag leren ( mijn collega en ik )
Als je wil helpen zouden we dat zeer op prijs stellen.

En ik zal mijn werkgever zeggen dat mijn scherm te klein is. ( ik weet ook niet hoe je daar bij komt, mijn voor beeld was op zich alleen een voorbeeld, het uiteindelijk werkblad is anders )

Gr. Norman

dit is net hetzelfde als van snb maar dan iets begrijpelijker voor nieuwelingen.

Dank je wel Emields,

Is makkelijker te snappen, inderdaad.
Wat we graag willen is dat de waarde van de cellen A1 tm A8 in de userform komt, in valuta, zoals Edmoor had gepost.
Echter zodra de waarde in één van de cellen A1 tm A8 wijzigt, willen we deze wijziging graag meteen in de userform.
Dat wil nog niet lukken.

Gr. Norman

Kijk eens daar deze.
Open het document.
Wijzig nu in kolom 1 de bedragen in 1 van de cellen op regels 1 t/m 8.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan