• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform waarde in Listbox ophalen uit sheet. en option button foutje

• Onderwerp starter Onderwerp starter novec
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo

ik maak een formulier voor vrijwilligers die in het veld waarnemingen doen en kleine reparaties uitvoeren.
Zie bijlage.

In dit formulier heb ik een invoer Page en een wijzig page.

Vraag 1
Op de invoer page krijg ik bij de Option Button een foutmelding welke ik niet kan oplossen. In een vergelijkbaar sheet werk het perfect ....

Vraag 2
Op het wijzigen blad haal ik gegevens uit de sheet op. werkt goed maar ik krijg het neit voorelkaar om de listboxen de waardes op te laten halen en ook hier komt de Option Button niet met de goede waarde terug.

V.w.b. beveiliging en alleen invullen goede waardes e.d. is de sheet nog niet klaar, dat is volgende stap maar daar kom ik wel uit denk ik.
Bedankt voor de hulp.

Steven

Bekijk bijlage Test218.xlsm

Je verwijst in de code naar het formulier frmAssistenten terwijl het formulier frmAss heet.

Maak er dit van en het werkt.
Code:
Sub OpenForm()
    frmAss.Show
End Sub

Je moet natuurlijk de naam gebruiken die je aan het formulier gegeven heb.
Doe dit ook bij het afsluiten.

Ik had geschreven dat dit ook daar moest.
Code:
Private Sub cmbSluiten_Click()
    Unload frmAss    
End Sub

Laatst bewerkt:
Met schaamte een aangepaste versie (volgende file Test221 is de correcte)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Set oRange = ThisWorkbook.Sheets("Werkinzet").Columns(1).Find _
                (What:=txtVerslag2.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
[COLOR=#3366ff]        If Not oRange Is Nothing Then[/COLOR]

oRange.Offset(0, 1).Value = cbxNaam2

Hallo Harry,

Ik zie wat je heb toegevoegd. Merk in mijn sheet niet het verschil maar daar ga ik nog achter komen denk ik.
Het lost echt niet mijn vraag op hoe ik in de Wijzigingspage de Option buttons waarde en Listbox waardes terug krijg in het formulier.

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan