• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek010

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Mijne Heren, ik ben een eind gekomen door het maken van een userform
maar de code werkt niet heeft al een fout aan het begin.
tot hier eindigt het voor mij voor de kennis van de code.
Wat ik wil in het kort is dat,

Kolom A=factuurnr wat ingevuld moet worden in de userform dan moet de rest van het userform ingevuld worden met de waarde naast het factuurnr dus van kolom B de status 1 of 0, kolom C het debiteurnr, kolom D de factuurdatum, Kolom E het factuurbedrag, en in Kolom G de datum van vandaag.
in het userform moet in textbox ontvangstdatum dan ook de datum van vandaag autom. ingevuld worden.

de opzet is door in textbox status 1 of 0 in te vullen de factuur op betaald gezet wordt,
en de onvangstdatum kolom G ingevuld wordt door op opslaan te klikken.
Hoop op een een werkend userform.

met vriendelijke groet Loek010
Zie mijn voorbeeld.

Bijlagen

Beste Cobbe,

bedankt voor je snelle reactie,

dit is inderdaad ongeveer wat ik bedoel alleen in kolom B van status heb ik een 0 en 1 als waar of onwaar dus wat ik wil,
is dat ik in het userform de status van 0 op 1 zet en door op opslaan te klikken dat hij de 1 in kolom B plaatst zodat in het werkblad de status
met een pictogram betaald is ik doe dit nu handmatig door in kolom B de 0 in 1 te veranderen.
tevens zou ik graag willen dat in het userform in textbox ontvangstdatum de datum van vandaag ophaalt en door opslaan de datum in kolom G plaatst.
als dat kan bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet Loek010

Beste VenA,

Deze werkt perfect, mijn probleem is opgelost precies zoals ik het wilde, hartelijk bedankt

Vriendelijke groet loek010

Beste VenA

toch nog een probleem heb de code van voorbeeld van factuuroverzicht in mijn oorspronkelijke werkblad gekopieerd
maar als ik nou op commandbutton klik krijg ik gelijk de melding foutcode 424 object vereist
als ik kijk wat de foutcode is wijst hij dit aan,

Private Sub CommandButton1_Click()

---> UserForm1.Show

End Sub

in het testvoorbeeld werkt de code perfect

groet loek010

Het is gemaakt voor het testvoorbeeld. Als het echte bestand anders is dan moet je even kijken hoe de code in elkaar steekt en daar waar het fout gaat aanpassen.

Ik denk dat je hier moet zoeken
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.List = Application.Transpose(Sheets("Factuuroverzicht").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2))
End Sub

Beste VenA

ik kan de fout niet vinden naam van sheet is gewoon Factuuroverzicht
voorbeeld was een uitgeklede werkbestand is dus in principe het zelfde als mijn oorspronkelijke bestand

Ik sluit hierbij het oorspronkelijke werkbestand bij

factuur opmaak.xlsm
groet Loek010

Bijlagen

Je hebt geen combobox in het formulier staan maar een tekstbox. Let ook op de nummering van de textboxen.

Beste Vena, Cobbe,
Ik was deze morgen eventjes bezig om volgens mijn idee (benadering) TS zijn probleem op te lossen maar dit keer moet ik eerlijk zijn:
TS heeft geen enkel idee waar hij of zij mee bezig is.
@TS
Als je dan toch een oplossing wilt voor uw probleem post dan een representatief voorbeeld bestandje VANAF HET BEGIN (met jan,piet, joris en corneel) gegevens

Geachte Heren

Probleem opgelost.

Alles werkt nu zoals ik het gedacht had bedankt voor uw inzet.

vriendelijke groet ,

Loek010

Ziet er leuk uit. Het nut van de totale hoeveelheid code ontgaat mij even.:confused:

Code:
f_FindAll.TextBox6.Value = Format(.Cells(.Range(strAddress).Row, 7).Value, "d-m-yyyy")
geeft bij de juiste datumnotatie. Na een druk op de knop 'Opslaan' zou ik het formulier weer leegmaken en de focus zetten op het zoeken van een volgende factuur.

Beste VenA,
Ik kan niets anders dan je gelijk geven

Edit: te weinig R (D) ode duivels en teveel lekkere Nederlandse mosselen spelen ook een rol

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan