Userform wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje71

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2013
Berichten
11
Beste forumleden,
ik ben het helemaal kwijt.
Ik ben een beginner, maar was al lekker op weg met VBA, maar nu gaat er iets vreselijk mis.
Ik ben al een hele dag aan het ploeteren en ik krijg het niet meer voor elkaar. Zie door de tekst de woorden niet meer
Is er iemand die mij kan helpen mijn userform in orde te krijgen.

een commandbutton om het userform op te laten komen - ik krijg het niet meer voor elkaar
de messageboxen poppen niet meer op
de combobox werkt niet naar behoren
kortom.. de hele file . aargh&^%$%$%: is er iemand die me terug kan helpen op gang te komen
#nuechtmetdehandeninhethaar :confused:

zelfs het uploaden van het document lukt niet.. dus mocht iemand het document willen zien.. ik deel het graag via email
:thumb:
groetjes
Daniella
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals je zelf al aangeeft: dit is VBA, dus geen VB. Als je het bestand ergens upload (bv mijnbestand.nl) willen we best wel even kijken hoor.
 
Bekijk bijlage act.xlsm

met een omweg gelukt om het bestand bij te voegen. het gaat om dit bestand .. echt waar.. ik verscheep er een fles goede wijn voor. (en tijd voor een opfriscursus)
 
En wat lukt er niet dan? afgezien dat er nog geen knop is, zoals je eerder aangaf, werkt alles toch?
 
poehee, dan ben ik minder ver het bos in dan ik dacht.. ik ben gaan sukkelen met de option button, die VBA krijg ik in elk geval
niet voor elkaar ..
 
Code:
Sub AddEndUser()
 FormEndUser.Show
End Sub

en dit aan een knop hangen? Ik begrijp niet echt goed waar je nu niet verder komt?
 
in het formulier staat een frame met option buttons. ik wil de keuze in dat frame ook verwerken in het excelformulier. dus als bolletje bij desktop wordt aangevinkt dat er bij hardware (kolom12 uit mijn hoofd gezegd) desktop komt te staan en in het andere geval Laptop. en de start button , dank je wel! die moet nu lukken.
 
Code:
if me.OPBDesk.value = true then
 'column 12 = desktop
end if

if me.OPBLab.value = true then
 'column 12 = laptop
end if
 
Nou, dan doe ik een 1ste gooi naar die goede fles wijn :p
 

Bijlagen

  • act.xlsm
    34,2 KB · Weergaven: 28
hahaha Rudi, heb er hartelijk om gelachen.. je krijgt hem!
Mail me je adres (daniella@committed.nl) en ik zorg ervoor dat de fles echt aangeleverd wordt.
Ik heb nog wel een aanvullende vraag: je hebt eea anders ingevuld dat ik mezelf heb aangeleerd en ik krijg het nu niet voor elkaar om de overige kolommen te laten vullen (holiday 1 en 2 en de opmerkingen) en dat na het klikken van OK en het vullen van alle data het formulier ook weer automatisch geleegd wordt .. zou je me nog eens willen helpen ?

en dat geldt ook voor Wampier .. dank je wel voor je hulp. Als je een flesje wijn wel ziet zitten als dank - dan nodig ik je uit om me je adres te geven en ik kom na wat ik beloofd heb.
Dank je wel
 
Laatst bewerkt:
En nu is ze echt van mij :p:p
 

Bijlagen

  • Daantje71.xlsm
    35,6 KB · Weergaven: 32
Hey Rudi... jep echt verdiend !! wat fantastisch.. dank je wel !!
wel euh.. je weet het he .. just mail me en ik zorg dat er een fleske rood of wit op uw tafel komt !!
super dank je wel !!! Hartelijke groet Daniella
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan