• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Michel,

Kennelijk heb ik je niet goed begrepen.

Wil je op "totaalblad" nog meerdere keren in de diepte
kopieëren?

Er komen daar dus nog meer bereiken bij? En Hoeveel?

Luc,

Als je zorgt dat ik in de macro de range kan bepalen waar het gekopieerde terecht moet komen dan is dat voldoende, dan pas ik de range wel voor iedere race afzonderlijk aan.

ik wil dus 'handmatig' in de macro de range/bereik kunnen bepalen

Michel,

Een Inputbox ingevoegd.
Deze vraagt om het rijnummer waar je op blad "totaalblad" wilt plakken. bv. 8 of 24 of naar keuze.

Bijlagen

Luc

sorry, je zult me ondertussen wel lastig beginnen te vinden.

wat de macro doet is goed alleen kopieert die nu alleen de ingevulde data van de eerste deelnemer naar het totaalblad, terwijl ik wil dat die het gehele antwoordblad in 1x overbrengt naar een range die ik selecteer

wat de bedoeling is dat ik eerst het hele antwoordblad vul met alle data die de deelnemers aanrijken en ik via het userformulier inbreng.

daarna moet die het hele antwoordblad (zonder de namen van de deelnemers) na het totaalblad kopieeren naar een range die ik uitkies, zonder daarmee de formules de er al staan over te schrijven, Hij moet alle info die onder de namen v/d deelnemers staat naar het totaalblad brengen, maar niet de info die onder punten staat omdat die de formules op het totaalblad dan overschrijft.

ik wil je wel het hele bestand sturen zodat het iets duidelijker word, maar dat kan niet via helpmij (bestand is te groot)

Michel,

Er gebeurt precies wat je vraagt.
Vul je hele antwoordblad maar met het invulformulier of met de hand.(Maakt niet uit)

Klik dan op de macro,vul het rijnummer in.

Altijd gaan de gegevens van antwoordblad naar totaalblad of antwoordblad nu gedeeltelijk of volledig gevuld is.

de formules worden altijd gespaard.

Opm.
Ik heb je formules op totaalblsd zo aangepast, dat je een heel blok van 16 rijen naar hartelust naar beneden kunt kopieëren. ($C$8 is nu $C8)

Probeer het nog eens na een kop koffie.

luc,

hierbij de laatste bijlage die jij hebt toegevoegd, bij mij doet die het niet, en blijft hij vragen om een rij nummer ook al heb ik die ingevuld en op ok gedrukt komt de imputbox toch terug

ik ben me er niet van bewust dat ik iets verkeerd doe?

Michel

ps: bedankt voor al je tijd die je er in steekt

Bijlagen

Michel,

Mijn fout.
Nu herstelt.

Het moet toch wat moois worden,niet waar.

Jij ook bedank voor je geduld.

Bijlagen

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat is 'm perfectomondo

als je geintreseerd bent in het eindresultaat moet je het even zeggen dan mail ik het je (bestand te groot voor helpmij)

ik weet weet niet hoe je bij waardering sterren kan zetten anders had je het maximum gehad.

thanks again
:thumb: :thumb: :thumb:

Michel

ps: maby till next time

luc,

toch nog een vraagje

ik heb alles van jouw gekopieerd naar mijn file en zelfs de bereiken/ranges hetzelfde gehouden.

maar nu blijkt bij het 'proefdraaien' dat sommige namen (stuk of 6 v/h totaal) die ik selecteer in de userform niet onder de juiste naam worden gezet (namen zijn uniek),

terwijl alles bij het door jouw laatst bijgevoegte bestand perfect doet

weet jij misschien een rede/oorzaak

als het niet lukt is het jammer dan vul ik die wel handmatig in in het totaalblad

Michel,

De reden is het heen en weer geplak,waarbij je gauw iets over het hoofd kunt zien.

Hierbij de laatste versie. Doe alle andere in de prullenbak.

Lees de opmerkingen op "invoerblad".

Bijlagen

luc,

hij doet het weer, werkt perfect, niets meer aan veranderen -------> project afgerond, thanks

sorry, kan het toch niet laten

:o :o :o

de fout in mijn vorige vraagstelling was dat ik had de namen (in het invoerblad) al in alfabetische volgorde had gezet, maar in het antwoordenblad niet (kan ook niet omdat die gekopieerd moet worden naar het totaalblad, en daar wil ik niks aan veranderen) vandaar dat die niet goed meer werkte,

kan dat zoeken naar de naam ook variabel ??? (overeenkomstige naam op invoerblad op andere positie dan op antwoordenblad) en dan toch bij de juiste naam invullen

Michel,

Ik kan het ook niet laten.

Kijk nog eens kritisch naar de Namen op alle bladen.
Er mogen geen gelijke namen voorkomen.

En alleen de volgorde op antwoordblad en totaalblad moet exact gelijk zijn.

Of de namenlijst op invoerblad al of niet alfabetisch staat doet er niet toe voor het programma.
('t is voor het invoeren alleen gemakkelijk)

De ingevoerde Naam in de combobox wordt op antwoordblad altijd gevonden als hij daar juist gespeld staat.

Dan sluit ik deze zaak ook.

Bedankt dat ik je mocht en kon helpen.

Graag tot een volgende keer.

see you, and we will meet again (mijn kennis in excel is nl. (nog lang) niet zo ontwikkeld als die van jouw)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan