• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik heb een userform gemaakt en die wil ik invoegen in excel weet iemand hoe dit moet.

Als ik de werkbalk formulieren kies kan ik wel keuzerondjes etc. invoegen maar ik wil echt een userform die kan ik maken in Visual Basic Editor van excel maar hoe krijg ik hem dan ingevoegd?

Hallo,

Ik heb een userform gemaakt en die wil ik invoegen in excel weet iemand hoe dit moet.

Als ik de werkbalk formulieren kies kan ik wel keuzerondjes etc. invoegen maar ik wil echt een userform die kan ik maken in Visual Basic Editor van excel maar hoe krijg ik hem dan ingevoegd?

Ga naar Extra - Macro - Visual Basic Editor.
Ga vervolgens naar Invoeren - Userform.
Voeg je gewenste keuzerondjes e.d. in en klik op F5.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Bedankt het is gelukt, nu heb ik bijvoorbeeld een keuzelijst gemaakt binnen de form.

Hoe kan ik nu zeggen dat de lijst =Types.

Als ik via de werkset formulieren een lijst aanmaken kan ik gewoon een bereik aangeven en een doel locatie. Waar kan ik dat vinden bij een userform?

Hallo,

Bedankt het is gelukt, nu heb ik bijvoorbeeld een keuzelijst gemaakt binnen de form.

Hoe kan ik nu zeggen dat de lijst =Types.

Als ik via de werkset formulieren een lijst aanmaken kan ik gewoon een bereik aangeven en een doel locatie. Waar kan ik dat vinden bij een userform?

Selecteer de keuzelijst en klik op F4.
Je ziet nu links de eigenschappen van de keuzelijst.

Ga in de eigenschappen naar RowSource en type in: Types (dus zonder =)
Als je weer op F5 klikt zie je je keuzelijst en als je op het pijltjetoets klikt, zie je de lijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Super dankjewel.

En waar kan ik instellen dat als ik optie 3 aanklik dat er ergens een 3 verschijnt?

Dubbelklik op de keuzelijst.

Je ziet nu zoiets:
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()

End Sub
Je kunt code neerzetten dat er bijvoorbeeld in cel A1 een 3 moet komen te staan.
De code zou er dan zo uit kunnen zien.

Code:
Range("A1").Value = ComboBox1.ListIndex + 1

In z'n geheel.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
Range("A1").Value = ComboBox1.ListIndex + 1

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je hulp.

Weet jij misschien of er ergens een voorbeeld formulier te downloaden is die ik als voorbeeld kan gebruiken?

Hallo,

Bedankt voor je hulp.

Weet jij misschien of er ergens een voorbeeld formulier te downloaden is die ik als voorbeeld kan gebruiken?

Een beetje flauw antwoord van mij: op deze site.
Vaak wordt gereageerd met een bijlage waarin een userform is gebruikt.
Ik kan eventueel wel iets voor je maken met wat simpele code.

Het is vaak ook een kwestie van proberen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Okee bedankt,

Ik heb het topic als opgelost gezet en zal ff wat uitproberen.

Ik moet namelijk echt heel veel maken ik zal je wel ff een pm sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan