• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen Rudi,
Ik breek even in want ik volg jullie project ook om wat meer inzicht in VBA te krijgen dus ik had ook het een en ander ontdekt in bijgevoegd bestand.
Hoop dat je het niet erg vindt.
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara.xlsm
    95,1 KB · Weergaven: 42
Johan, wat betreft je eerste opmerking. Nieuwe leerlingen voeg je toe in Nieuwe leerling, niet in Wijzig leerling (bestaande gegevens wijzigen)
2de opmerking TS mag zelf een knop plaatsen om formulier te openen. Momenteel nog maar enkel bij openen bestand. Ik open hem daarna via ThisWorkbook (cursor in macro plaatsen en F5 indrukken)
3de opmerking Bestand aangepast in vorige post.
Wat betreft dubbele namen heb je gelijk, maar dit is nog niet aan de orde gebracht door TS.
 
Hoi Rudi,

Erg gaaf! Begint al ergens op te lijken he? :thumb:

Ik zag dat Johan dit ook volgt en enkele opmerkingen heeft geplaatst. Ik ben blij met alle kritische input, want zo komen we tot het elimineren van alle vragen en foutjes. Met alle toppers samen wordt het erg mooi. :thumb:

Het is me gelukt om een macro erin te zetten om het startscherm te openen als het niet zichtbaar is: CTRL-SHIFT-S. :)

Johan heeft terecht de opmerking hoe om te gaan met dubbele namen. Dat weet ik eerlijk gezegd niet. :eek: En helaas komen in Italië namen nogal eens dubbel voor. Misschien dat jij daar een trucje voor hebt of de namen invoeren met de initialen erbij en als er dan nog dezelfde zijn een volgnummer. Ik noem maar wat. :confused:

Ik loop ook nog tegen een ander probleem aan: als een nieuwe leerling is ingevoerd of verwijderd, dan is dat alleen op het blad 'Gegevens' en alle andere bladen moet ik handmatig erbij zetten of verwijderen. Datzelfde geldt voor een wijziging in de naam. :confused:

Groetjes, Chiara
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara-3.rar
    60,7 KB · Weergaven: 31
Chiara, test deze eens. Als de naam maar 1X voorkomt worden alle gegevens gewoon ingevuld of verwijderd. Zijn er meerdere dezelfde achternamen krijg je een Listbox met alle mogelijkheden, hierin selelcteer je een naam en klik op tonen. Voor het verwijderen v/e leerling idem.
Userform Opmerkingen moet nog gelijkaardig aangepast worden (t'Is seffens wielrennen Scheldeprijs dus misschien vannacht of morgen)
Wat betreft je laatste vraag wil je dan bekomen dat bij verwijderen v/e LL alle gegevens, opmerkingen ed van die LL op alle tabbladen verwijdert worden ?
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara-3.xlsm
    73,6 KB · Weergaven: 32
Hoi Rudi,

Veel plezier bij de wedstrijd. :d

Hele mooie oplossing met het controleschermpje. :thumb: Ik zag wel dat het mogelijk is twee dezelfde namen in te voeren. Daar moet ik dan denk ik gewoon een cijfertje bij de naam zetten als de naam al bestaat.

Ik denk dat alle gegevens van een verwijderde leerling wel weg mogen of is zoiets in een soort archief te verzamelen? Dat alles wel wordt verwijderd, maar ooit nog eens is op te zoeken. Misschien voert dit allemaal wel te ver. :eek:

Groetjes, Chiara
 
Userform Opmerkingen ook aangepast. Volgende zijn de dubbele namen vermijden.
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara-3.xlsm
    74,9 KB · Weergaven: 24
Hoi Rudi,

Wederom een superoplossing van je bij de opmerkingen! :thumb:

Bij het invoeren van een lange opmerking loopt de regel door. Er is geen terugloop, waardoor de regel buiten beeld verdwijnt. Dit geldt dan ook voor de verzamelstaat.

Bij het wijzigen van een leerling wordt er een nieuwe leerling toegevoegd in plaats van gewijzigd. Dit werkt niet helemaal lekker.

Zelf is me ook iets gelukt: :d

1. Het formaat van de kalender aan te passen en met StartUpPosition naar het midden van het scherm te krijgen (CenterOwner).

2. Verder heb ik de kalenderfunctie aan alle datumboxen weten te koppelen van Opmerkingen en Wijzig.

Groetjes, Chiara
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara-4.rar
    73,7 KB · Weergaven: 18
Dit zou het moeten zijn (bij mijn tests tenminste).
Voor de opmerkingen heb ik even geen antwoord klaar, even verderzoeken. (alhoewel dit mi wel lange opmerkingen worden)
PS. het kalender was wel gelinkt aan de cellen, maar de gekozen datum werd niet ingevuld ??:D
 

Bijlagen

  • Userform_Chiara-4.xlsm
    79,9 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,

Wat zou ik moeten zonder jouw hulp? :eek::thumb:

Een stapje verder bouwen?

Bij het invoeren van een nieuwe leerling kan worden aangegeven door de checkboxen op welke vaste dagen ze les hebben. Dit kan gaandeweg het schooljaar wijzigen als ze een aantal examens hebben gedaan en andere lessen gaan volgen.

Bij de presentie moet dan overzichtelijk worden op welke datum welke leerlingen aanwezig zouden moeten zijn. Dus dat ik op Presentie een datum aanklik en een overzicht heb met alle leerlingen voor die dag in een bepaalde klas. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet vormgeven.

Heb jij misschien een idee gezien je kennis en kunde om dat handig aan te pakken? :love:

Groetjes, Chiara
 
Allereerst, ik veronderstel dat tot nu toe alles dan naar behoren werkt ?
1ste vraagje dan, noem mij dom maar waar staat op NieuweLeerling en WijzigLeerling die Even en Oneven voor bij Vast Uurrooster ?
 
Beetje jammer dat ik geen reacties meer krijg. Kan net zo goed alles weggooien nu, want ik heb er niets aan zo.

Chiara :(
 
Wat moet er nog gebeuren?
Wat gaat er nog niet goed?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi,

Ik heb Warme Bakkertje daar een hele poos geleden een e-mail over gestuurd, omdat het nogal een uitgebreid verhaal was, maar ik heb helaas niets meer gehoord sinds die tijd.

Groetjes, Chiara
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan