• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iguard

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Hallo,

Ik heb een userform gemaakt met daarop optie buttons; je kunt daarin kiezen voor verschillende opties. Als je nu een opties aanklikt dan doet hij precies waar ik om gevraagd hebt. Maar soms moet ik het menuutje diverse keren opvragen omdat ik meerdere opties wil aanklikken. Is het mogelijk om diverse opties aan te klikken en dan op een knop moet drukken dat hij alleen de geselecteerde opties uitvoert. Wie kan mij hier mee helpen?

M.v.g.

Iguard

Misschien kan je even een voorbeeldje plaatsen dan wordt het allemaal iets duidelijker.

Hoi,
Zonder de achterliggende code's is het voor ons een beetje lastig te zien maar....
als ik het goed begrijp sluit je userform direct na het aanklikken van een keuze?

Ik zie dan ook geen OK of uitvoer button of iets in je voorbeeld.

je code zal er waarschijnlijk iets van zo uit zien:
Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
'hier staat je macro

Unload Me

End Sub

Je kan meerdere dingen doen.
optie 1
Haal overal het woordje: "Unload Me" weg, dit voorkomt dat je userform sluit. maar voert wel je actie uit , en maak 1 button op je userform genaamd bv afsluiten code achter de button is dan
Code:
Private Sub cmb_cancel_Click()
Unload Me
End Sub

optie 2
Wat je ook kan doen is al je checkbox macro's in 1 macro verwerken en die achter een button plaatsen genaamd bv uitvoeren.
Hoop dat je het een beetje begrijpt anders heb je misschien wat aan deze pagina: http://www.excel-vba-easy.com/vba-userform-excel-vba.html

Kom je er nog niet uit dan kan je misschien toch het bestand incl. het echte userform plaatsen uiteraard zonder gevoelige informatie. dan kunnen we je verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan