• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SG1

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2016
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een zestal accountmanagers waarbij ik al hun afspraken (zie tab 'Gegevensinvoer') op weekbasis wil terug kunnen zien.
Per accountmanager, maar er moet ook een mogelijkheid zijn om alle afspraken van alle accountmanagers (of selectie) in één oogopslag te kunnen zien.

Door middel van een keuzelijst (formulierbesturingselement) was het gelukt om een gegeven te koppelen aan een cel (I1) welke door middel van een INDEX VERGELIJKEN functie weer aan het rooster stond gelinkt.
Maar een multi select functionaliteit of select all functionaliteit was hierbij niet mogelijk.

Hierop heb ik een userform gecreëerd (zie button 'Select accountmanager').
Mijn vraag is of het mogelijk is als ik na het drukken op 'Add' de namen die in ListBox2 terecht komen dusdanig een output kan meegeven dat ik deze kan toepassen in de formule INDEX VERGELIJKEN.
Zie bijlage het bestand voor meer info.

Mochten jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!

Gr. Sander
 

Bijlagen

  • Userform.xlsm
    77,5 KB · Weergaven: 58
Is er dan niemand die me zou kunnen helpen?
Probleem is nog niet opgelost.
 
Begin bij de basis:

gebruik altijd kolom A en rij 1.

Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • __basaal.xlsb
    18 KB · Weergaven: 31
Oke, dank je wel voor de tip.

Zou je mij inhoudelijk ook nog verder kunnen helpen met de userform?
 
Pas eerst je bestand (alle werkbalden) eens aan met mijn vorige suggestie.
 
Pas eerst je bestand (alle werkbladen) eens aan met mijn vorige suggestie.
 
Done. (zie bijlage)

Heeft het beginnen in kolom A rij 1 te maken met dat voor VBA er actieve cellen moeten staan in deze range?
Of is er een andere reden dat je dit aangeeft.

Hopelijk kan je mij met dit bestand verder op weg helpen of tips kunnen geven hoe ik het anders zou kunnen doen.
Is de vraagstelling verder duidelijk of heb je aanvullende info nodig?
 

Bijlagen

  • Userform.xlsm
    78,6 KB · Weergaven: 35
Hou die snb aan de haak, want als er iemand is die u hiermee verder kan helpen is het hij wel. :)
 
@Cobbe

Tenzij jij dan afhaakt.....
 
Omdat we in VBA werken, werken we het meest efficiënt met currentregion en usedrange (effe opzoeken in de hulpbestanden van de VBEditor); daarom dus.

Ik geloof niet dat je erg goed hebt gekeken naar de formules in het bestand dat ik plaatste.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik wel goed gekeken en de formule op de tab 'data' erin gezet die jij ook had gebruikt.

Ik weet alleen nog niet zo goed waar je naar toe wilt.
Maar jij bent hier de expert, dus dat wordt vast en zeker snel duidelijk.
 

Bijlagen

  • Userform.xlsm
    78,7 KB · Weergaven: 41
PS: Mega Honourable Senior Member's altijd +1 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan