userinit.exe weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluejie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Ik heb een computer met daarop twee besturingssystemen geïnstalleerd. Eentje is XP Engels en de ander XP Nederlands.

Nu heb ik een probleem met Engels, ik kan niet meer inloggen, nadat ik Ad-Aware heb gedraaid en alles heb verwijderd wat gedetecteerd was. Ik start hem opnieuw op, probeer me aan te melden. Hij meld aan, maar dan meld hij zichzelf gelijk af. Ik heb F8 geprobeerd en safemode gedaan, safemode met opdrachtprompt, laatste goede instellingen (die werkten). Allen mislukten, gaven dus hetzelfde resultaat (log in - log out).

Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat er iets met userinit.exe fout is gegaan. In C:\WINDOWS\System32\ is er geen userinit.exe. Er wordt aanbevolen iets met een installatie-CD moet doen om de userinit.exe terug te zetten. Jammer genoeg heb ik die niet.

Maar ik heb dus twee OS-en. Die van Nederlands kan nog wel bij de bestanden van Engels. Zou ik handmatig de userinit.exe in "F:\Windows\System32\" kunnen kopiëren naar "C:\Windows\System32\"? Levert dat geen problemen op?
(F-schijf is de schijf van XP nederlands)

Bluejie

Wat verwacht je dat er gebeurt ? Oftewel wat kan er eigenlijk fout gaan ? Hoe te herstellen ?

Ik ben bang dat ik niet meer op de Nederlandse OS kan als ik de userinit.exe copy+paste.(ik verwacht het niet)

En dan kan ik het niet herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan