• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Username op Excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Ik zoek naar een functie om de username (zoals ingelogd op het Windows Netwerk) op te nemen in een Excel sheet. Ik dacht dat dit mogelijk was via de functie =cel() maar ik krijg hier niets bruikbaars uit.

Tevens is het de bedoeling dat deze naam vast blijft staan ook wanneer het sheet door een tweede gebruiker wordt geopend.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen. Als hetgeen in de tweede gesteld werkt zou dat heel mooi zijn maar blij ben ik al als de username op het sheet komt.

Hallo,

Met een macro kun je een begin maken.

Open het bestand en de macro workbook_open start en schrijft de username weg.

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Blad1").Range("A1").value = Application.UserName
End Sub

Deze macro komt onder ThisWorkBook

groeten

Superzeeuw zei:
End Sub

Deze macro komt onder ThisWorkBook

Best nog een beetje aanpassen zodat wanneer iemand anders het document opent, het niet aangepast wordt.

If IsEmpty(Range("A1")) Then

End if
End Sub

Ik snap echt niet hoe jullie deze macro aanmaken. En waar je deze opslaat.

Wanneer ik de regel “Sheets("Blad1").Range("A1").value = Application.UserName” in de macro kopieer doet hij het wel als ik hem handmatig start (ik laat het Private dan weg).

De macro wordt echter niet uitgevoerd wanneer ik het sheet open, ook niet wanner Private er weer in staat.

Wat doe ik hier niet goed?? Hoe krijg je een macro zelfstartend?

Dit is wat er bij de macro staat:
Sheets("Blad1").Range("A1").Value = Application.UserName
End If
End Sub

S.Teeling zei:
Ik snap echt niet hoe jullie deze macro aanmaken. En waar je deze opslaat.

Wanneer ik de regel “Sheets("Blad1").Range("A1").value = Application.UserName” in de macro kopieer doet hij het wel als ik hem handmatig start (ik laat het Private dan weg).

De macro wordt echter niet uitgevoerd wanneer ik het sheet open, ook niet wanner Private er weer in staat.

Wat doe ik hier niet goed?? Hoe krijg je een macro zelfstartend?

Dit is wat er bij de macro staat:
End If
End Sub

Bovenstaande macro start op als je het werkbook opent. Wil je dat de macro start bij het openen van een werkblad dan moet je dus de macro verplaatsen naar het betreffende werkblad.

Zo iets:

Private Sub WorkSheet_Activate()
End If
End Sub

Hallo,

Druk op ALT+F11.
Aan de linkerzijde zie je jouw document met de bijbehorende balden en ThisWorkbook
Dubbelkklik nu op ThisWorkbook en kopieer de macro zoals beschreven in dit forum.
Plak dit dan in het witte scherm waar de cusor staat te knipperen

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan