Aansluiting : ADSL
Besturingssysteem : Vista (PC: Host) en XP (Laptop: client)
Firewall : ingeschakeld
Modem : SweeX AnneX A type-nr. CD300011
Router : 3Com OfficeConnect, type-nr. 3CREW100-75
Wireless: naar Laptop met USB Adapter 3ComOfficeconnect
2 Problemen:
A / spontaan verdwijnen van gegevens uit modem.
Username, Password en NAPT instelling verdwijnen spontaan uit de modeminstelling. Je komt dat op de vangpagina van KPN. Aanvankelijk verdween die instelling enkele keren per jaar. Met de router er tussen dagelijks of zelfs nu spontaan tijdens het internetten.
Sweex komt bij het beantwoorden van de vraag vooralsnog niet verder dan ”Dat kan komen door bepaalde netwerk onderhoudt die de provider doet, kan komen door een stroom storing, kan komen omdat de modem defect is.... Het is een beetje moelijk om precies de oorzaak vast te stellen.”
Dat schiet net erg op, ik geloof dat niet, zo vaak is er geen stroomstoring of onderhoud aan HetNet.
Bij welke netwerk instellingen zou ik moeten zoeken om dit op te lossen ?
B / Netwerk doet het niet
Op de laptop krijg ik wel wireless verbinding met de PC en kan ook gedeelde mappen openen en inzien. Ik krijg geen verbinding met Internet. Welke instelling zou niet juist zijn ?
grt
wmuller
Besturingssysteem : Vista (PC: Host) en XP (Laptop: client)
Firewall : ingeschakeld
Modem : SweeX AnneX A type-nr. CD300011
Router : 3Com OfficeConnect, type-nr. 3CREW100-75
Wireless: naar Laptop met USB Adapter 3ComOfficeconnect
2 Problemen:
A / spontaan verdwijnen van gegevens uit modem.
Username, Password en NAPT instelling verdwijnen spontaan uit de modeminstelling. Je komt dat op de vangpagina van KPN. Aanvankelijk verdween die instelling enkele keren per jaar. Met de router er tussen dagelijks of zelfs nu spontaan tijdens het internetten.
Sweex komt bij het beantwoorden van de vraag vooralsnog niet verder dan ”Dat kan komen door bepaalde netwerk onderhoudt die de provider doet, kan komen door een stroom storing, kan komen omdat de modem defect is.... Het is een beetje moelijk om precies de oorzaak vast te stellen.”
Dat schiet net erg op, ik geloof dat niet, zo vaak is er geen stroomstoring of onderhoud aan HetNet.
Bij welke netwerk instellingen zou ik moeten zoeken om dit op te lossen ?
B / Netwerk doet het niet
Op de laptop krijg ik wel wireless verbinding met de PC en kan ook gedeelde mappen openen en inzien. Ik krijg geen verbinding met Internet. Welke instelling zou niet juist zijn ?
grt
wmuller
Laatst bewerkt: