Username, Password en NAPT verdwijnen spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmuller

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Aansluiting : ADSL
Besturingssysteem : Vista (PC: Host) en XP (Laptop: client)
Firewall : ingeschakeld
Modem : SweeX AnneX A type-nr. CD300011
Router : 3Com OfficeConnect, type-nr. 3CREW100-75
Wireless: naar Laptop met USB Adapter 3ComOfficeconnect

2 Problemen:

A / spontaan verdwijnen van gegevens uit modem.
Username, Password en NAPT instelling verdwijnen spontaan uit de modeminstelling. Je komt dat op de vangpagina van KPN. Aanvankelijk verdween die instelling enkele keren per jaar. Met de router er tussen dagelijks of zelfs nu spontaan tijdens het internetten.

Sweex komt bij het beantwoorden van de vraag vooralsnog niet verder dan ”Dat kan komen door bepaalde netwerk onderhoudt die de provider doet, kan komen door een stroom storing, kan komen omdat de modem defect is.... Het is een beetje moelijk om precies de oorzaak vast te stellen.”
Dat schiet net erg op, ik geloof dat niet, zo vaak is er geen stroomstoring of onderhoud aan HetNet.
Bij welke netwerk instellingen zou ik moeten zoeken om dit op te lossen ?

B / Netwerk doet het niet
Op de laptop krijg ik wel wireless verbinding met de PC en kan ook gedeelde mappen openen en inzien. Ik krijg geen verbinding met Internet. Welke instelling zou niet juist zijn ?

grt
wmuller

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet of je 'hier' al gezocht hebt op dit item.
Het lijkt er inderdaad op dat er iets met je adsl-modem aan de knikker is.
Weet alleen niet meer of ik een identiek probleem nou hier of op een ander forum ben tegengekomen.

Eind van het liedje was in elk geval de de modem - na veel gesteggel met KPN overigens ..... - omgeruild is en dat het probleem toen verholpen was.

Want ja, ze beginnen met jou 'de schuld' te geven. Het kwam immers nauwelijks voor voordat u de router ertussen plaatste ..... ?
Het feit dat het voor die tijd - zij het minder frequent - ook al voorkwam doet dan kennelijk niet meer ter zake ....

Probeer eens alles uit te zetten. Dus pc, notebook, router én stroom van de modem af.
Daarna eerst het modem weer aan en een poosje wachten om zeker te weten dat 'ie weer geheel on-line is.
Hierna de router aan en weer even wachten .....
En vervolgens eerst één, de pc of notebook en kijken of de verbinding goed blijft gaan.
Heb je na een paar uur geen problemen dan de ánder erbij aan.

Hey Teun,

Dank voor de reactie.

Wat bedoel je met "hier" ? Dit forum ? Ja. Ook met Google maar heb niet iets gevonden wat mij verder hielp.
Ik ben al een tijdje met deze puzzle bezig. Het aan- en uitzetten, resetten, stroomloos maken en loskoppelen is allemaal wel eens gebeurt. Inmiddels heb ik ook Firmware Upgrade geinstalleerd, zowel van de Sweex Modem als van de 3Com Router.

Toch ga ik je suggestie om alles eens in de door jou aangegeven volgorde opnieuw te installeren weer een keer proberen.

grt,
wmuller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan