username & password meezenden naar OWA

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddaemen

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
48
Hallo iedereen!

Iemand vroeg mij of het mogelijk was om met je Joomla credentials in te loggen op een Exchange server. Dit is mij in zekere zin gelukt.

Wat ik heb gedaan:

1:
In joomla.php die staat in plugins/user/ heb ik het volgende toegevoegd:

PHP:
setcookie("gbrkrsnm",$user['username']); 
setcookie("wchtwrd",$user['password']);

en wel in volgende functie direct boven return true;

PHP:
function onLoginUser($user, $options = array())
{

}

Dit werkt prima!

2. Op de server een apart php bestandje aangemaakt met de volgende code:

HTML:
<script>
function redirectOutput(myForm) {
var w = window.open('about:blank','Popup_Window','toolbar=0,resizable=1');
myForm.target = 'Popup_Window';
return true;
}
</script>

<FORM onSubmit="redirectOutput(this)" action="https://webmail.***.nl/exchweb/bin/auth/owaauth.dll" method="POST" target="_blank" name="logonForm">
	<INPUT type="hidden" name="destination" value="https://webmail.***.nl/exchange">
	<INPUT type="hidden" name="flags" value="0">
	<INPUT type="hidden" id="username" name="username" value="<?php echo($_COOKIE['gbrkrsnm']); ?>">
	<INPUT type="hidden" id="password" name="password" value="<?php echo($_COOKIE['wchtwrd']); ?>">
	<input type="submit" name="Submit" class="button" Value="Webmail">
</FORM>

En in Joomla een nieuwe link die verwijst naar dit bestandje Op het moment dat ik dit bestandje aanroep (wel nadat ik in joomla ingelogd ben natuurlijk) dan wordt ik netjes redirect naar mijn mailbox. Dat is toch goed? Ja, zou je zeggen. Echter: op het moment dat iemand anders naar deze link gaat, krijgt hij net zo goed MIJN inbox, en ook alleen maar op het werk, thuis werkt dit wel prima! Nu ben ik erachter gekomen dat ze op mijn werk ISA server gebruiken die ook Cookies achter laat op de server. De vraag is, hoe kan ik dit het beste anders doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan