username select

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
beste,

wij zitten met een login systeem die niet naar ons behoren is namelijk momenteel loggen we in met
Familienaam en geboortedatum als passwoord nu willen we dat
op deze manier hebben

voornaam.naam = gebruikersnaam
geboortedatum = passwoord

hoe doen we dit het beste ?

Over slechte beveiliging gesproken... Waarom laat je de gebruikers niet een eigen wachtwoord aanmaken? voornaam.naam is trouwens ook niet zo handig denk ik, wat doe je als er twee Jan de Vriesen in je systeem zitten? Het e-mail adres gebruiken, aangenomen dat je die ook oplsaat, is logischer, iedereen zal immers zijn eigen adres gebruiken.

Wellicht dat je hier wat aan hebt trouwens http://sunnyis.me/blog/secure-passwords/ , voor een wat veiligier login-systeem.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals naarling al aangaf is dit wel een hele creatieve oplossing voor wachtwoorden. Waarom heeft u voor deze manier
gekozen als ik vragen mag ? Want dan kunnen we vast samen tot een betere oplossing komen die aansluit op uw wensen.

wel dit was een opdracht voor een school en ze hebben het voor de meest hand ligend genomen en vandaag zijn ze tot conclusie gekomen dat ze 2 gebruikers hebben met dezelfde familienaam en dit geeft natuurlijk problemen.

maar ik ga de oplossing gebruiken van Naarling email adressen zijn nu eenmaal uniek ,en het wactwoord zal ik inderdaad ook meenemen in het systeem,

bedankt alvast en ik hou jullie op de hoogte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan