Users opvragen in Active directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coseja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Weet iemand of het mogelijk is bvb alle users op te vragen uit AD die beginnen met de letter "S" ???
Het onderstaande geeft alleen maar een resultaat als het ingevoerde overeenkomt met een naam uit de AD

Dim search As New DirectorySearcher()
search.Filter = String.Format("(&(SAMAccountName={0}))", ExtractUserName(logonName))
search.PropertiesToLoad.Add("cn")
search.PropertiesToLoad.Add("SAMAccountName") 'Users login name
result = search.FindOne()

Ik kan alle user opvragen, bewerken, verwijderen of ik kan 1 user opvragen, bewerken, verwijderen. De vraag is of je alle users kan opvragen waarvan hun naam begint met de letter "s" of like Ste* .

Je vraag was duidelijk. Volgens mij moet het zowel met een script als met de net voorgestelde tooling kunnen.

Als je toch alle users op kunt vragen, waarom zet je die lijst dan niet in Excel en sorteer je daarin op naam?

(Ik realiseer me dat dit meer een workaround is voor jouw vraag dan een echt antwoord)

Als 'result' een array is in je code, kan je toch met een loopje kijken of de naam begint met een 's'? Ik ken de DirectorySearcher niet, dus ik heb geen idee wat de uitkomst daarvan is. Maar als alle namen in een array staan, dan kan je met de volgende code kijken of ze beginnen met een 's':
[CPP]For i As Integer = 0 To result.Count - 1 Step 1
If result(i).ToUpper.StartsWith("s".ToUpper) Then
MsgBox(result(i))
End If
Next[/CPP]

Fijne feestdagen! :thumb:

MartinJM

Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden, in plaats van één of alles op te vragen kan je ook gefilterde gegevens opvragen :

mySearcher.Filter = String.Format("(&(SAMAccountName={0}", txtZoek.Text.ToLower & "*))")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan