USR 805418 op Sagem VDSL2

Status
Niet open voor verdere reacties.

VOC Brasschaat

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
netwerk zichtbaar, maar maakt geen verbinding

Onlangs mijn computer geformateerd, en probeer nu weer verbinding te maken met het netwerk. Maar dat wil niet echt lukken.

Mijn netwerkkaart (USR 805418) ziet wel de netwerknaam + signaalsterkte 70%.

Toch lukt het me niet om verbinding te maken met de router (sagem VDSL2). Ik heb de beveiliging van de router al eens uitgezet + mac-filtering uitgezet. Maar nog steeds lukt het niet om verbinding te maken.

zonet een poging gedaan om het IP en DNS op voorhand in te vullen (ipv automatisch) bij TCP/IP. Maar dat werkt ook niet

Volgens mij ligt het niet aan de netwerkkaat op zich, want ik kan wel op het onbeveiligd netwerk van de buren.

Ik ben een leek in het computerwereldje, en heb enkel wat zitten prutsen en googelen (maar dat was waarschijnlijk al wel duidelijk). Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip.

(excuses voor de verwarrende uitleg, maar probeer zoveel mogelijk info te geven)

Laatst bewerkt:
Nou dat is nogal wat. De vraagstelling USR 805418 op Sagem VDSL2 is wel, lastig, maar ik doe een poging.

De vraag is of je wel verbinding hebt met het netwerk, of beter nog, of je verbinding hebt met de router. Als dat laatste het geval is, dan is het een IP probleem. Dan moet je in de router het DHCP-gebeuren inschakelen of je moet op de IP-adressen (inclusief gateway en DNS) handmatig instellen.

Heb je geen verbinding met de router, dan zijn de drivers voor de netwerkkaarten (vast en draadloos is apart) niet geïnstalleerd. Check dan de driver CD-ROM die met je computer is meegeleverd. Meer weten, dan moet je naar het Apparaatbeheer toe gaan want dan ziet je vanzelf wat er wel en – nog – niet aan drivers op jou laptop is geïnstalleerd. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes.;)

Om te beginnen wil ik je al bedanken voor het snelle antwoord en mij excuseren voor de lastige titel. Ik had geen idee hoe ik het anders moest vermelden. Daar ik eigenlijk de juiste termen niet ken. Maar om daarom een titel als "help mij uit de nood, ik heb geen internet" te gaan schreeuwen vond ik ook maar niets... :-)

ontopic:

het verbinden met de router is dus het probleem (denk ik). Daarom dat ik dacht/denk dat de router niet met die "oudere" netwerkkaart kan communiceren. Vooral omdat na dubbelklikken op de netwerknaam er niets gebeurt.

Ik heb normaal de laatste versie van usr gedownload voor mijn netwerkkaart (op usr.com). daar zitten de drivers toch bij dacht ik? en hoe kan het dan dat ik wel op een router van de buren kan?

Aan de modem zelf kan het normaal niet liegen, want het is al gelukt met "deze" computer en deze netwerkkaart om verbinding te maken met het net. Het wil alleen niet lukken nadat ik geformateerd heb.

ik zoek even verder op "drivers" en dat "DHCP-gebeuren". Moest je nog geniale ingevingen hebben lees ik ze graag :-)

Edit: net nagekeken, de drivers zijn normaal wel geinstalleerd. De laatste nieuwe versie was wel van 2006 als ik het goed begrijp. Misschien dat daar een addertje zit?

van het DHCP gebeuren begrijp ik niet echt veel... ook niet met behulp van google *-)

Laatst bewerkt:
vandaag nog wat aan het snollen geweest. En heb misschien het probleem gevonden. Mijn oude netwerkkaart maakt gebruik van 802.11b protocol. Maar de router zou enkel de 802.11g en het 802.1draft 1n wifi protocol ondersteunen. Hoe kan ik dit wijzigen op mijn computer/netwerkkaart?

heb er een nieuw netwerkkaartje ingestoken... en nu kan ik weer op het web. Toch bedankt voor de uitleg manamana !!

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan