Utorrent belemmert internetverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk0705

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo allemaal,
Wanneer ik met Utorrent flink aan het downloaden ben, kan ik niet meer internetten. Ik ben met internet verbonden via een Kabelmodem en een Linksys router, waar ik de poorten 20700 tot 20800 op ip 192.168.100 heb geopend. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Groeten, Henk

Downloadsnelheid

De reden dat je niet meer kan internetten ligt waarschijnlijk aan het feit dat je download je hele bandbreedte in beslag neemt.

Wanneer je weet wat je downloadsnelheid is kan je in utorrent instellen dat de downloadsnelheid bijv. max 5mb mag zijn. Zo hou je bandbreedte over om te internetten.

Ik gebruik zelf geen uTorrent meer, dus helemaal precies vertellen waar je het moet zoeken weet ik niet. Ik weet wel dat dit is in te stellen bij uTorrent. Kijk bij de instellingen van uTorrent en je zult het vinden.

Mocht je het toch niet kunnen vinden hoor ik het van je, dan zal ik uTorrent weer installeren.

Succes,

Danny

Download liimiet

Ik heb voor je gekeken en weet waar de instellingen staan.

Ga naar 'opties' en vervolgens naar 'voorkeuren' (CTRL+P)

Ga dan naar 'bandbreedte'

Vervolgens vul je bij Maximale downloadsnelheid je maximale downloadsnelheid in kb's aan. Bv. 1mb is 1024kb.

Hou ons op de hoogte als dit het probleem heeft verholpen, zodat andere mensen er mogelijk ook wat aan hebben.

Succes,

Danny

Max. Download teruggezet

Ik heb de max downloadsnelheid van onbeperkt teruggezet naar 2048 kb en ga het uitttesten. Mijn downlaod is op dit moment 240 k en up ook zoiets, dus veel te testen is er nog niet, maar ik laat het weten. Bedankt voor de moeite. Henk

Je kunt ook proberen om het aantal verbindingen (totaal, peers, per torrent) te verlagen. Dit staat ook onder "Voorkeuren" --> "Bandbreedte".

Wauw dat bij een p2p de maximale download bandbreede word gebruikt dat zie niet zo vaak.
Het is meestal de upload die op zijn max van zijn bandbreede zit en voor de problemen met het surfen en web site's bijna meer kan downloaden.

Dat klinkt meschien vreemd maar dat valt best mee hoor ,je moet dat zo zien iedere keer als er een aantal pakketjes zijn gedownload stuurt je computer er weer een terug om te zeggen ik heb ze ontvangen en je kunt de volgende reeks pakketjes naar me toe sturen (Acknowledgement packets (ACK)).

Dus doordat uTorrent alle upload gebruikt kan je computer met het internet surfen niet op tijd de ontvangs bevesteging naar de web-site server versturen waardoor de web-server server blijf wachten met versturen tot hij de bevesteging krijgt dat je computer wat hij naar je toe stuurt goed ontvangen heb.
Je ziet dan de internet site's heel langzaam worden gedownload of soms helemaal niet.

Gebruik zo'n 70% van upload bandbreede voor uTorent of nog iets minder als dat nodig is.

Happy downloads. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan