uTorrent download HEEL langzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinkSan

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Ik heb nooit zo snel kunnen downloaden met uTorrent, maar nu is het wel heel erg. Eerder was mijn snelheid 15kb/ps, nu is dat gedaald tot 4kb/ps.
Ik heb laatst mijn netwerkkaart vervangen, maar heb al de IP en DNS instellingen gezet zoals deze waren bij mijn andere netwerkkaart. Internetten gaat wel redelijk snel, maar dat downloaden is dus ongelooflijk traag, eigenlijk niet eens meer waard om te downloaden.
Ik download nu 5 dingen, kan het iets met mijn bandbreedte te maken hebben dat ik nu bij alles met maar zo'n 4kb/ps download?

O, ik heb een verbinding van 10mb/ps, ook raar, want mijn netwerkkaart moet 100 kunnen halen, maar daar heb ik ook nog niet goed naar gekeken, kan zijn dat mn modem maar 10mb aankan, of zoiets.

Laatst bewerkt:
Het hangt af van hoeveel upload de andere gebruikers aanbieden, en staat bij jouw je poort open zodat je verbindbaar bent ?

Ja, dat weet ik. Mar het is niet alleen zo als ik uTorrent gebruik. Als ik iets van een andere site download gaat het ook langzaam, als ik filmpjes op bijv. YouTube wil kijken, duurt het ook jaren voordat ik dat filmpje kan kijken. Alleen het laden van pagina's gaat gewoon goed, ook wanneer ik online spellen speel.

En mijn poort staat ook open ja. Ik heb deze problemen de laatste 2 weken ofzo. Ik kijk wel ff of misschien bij mijn provider (Tele2) problemen zijn.

En als je een snelheidstest doet op speedtest.nl of speedtest.net komen daar correcte waardes uit ?

Zijn maar korte tests met kleine bestandjes dus niet erg betrouwbaar.

naamloosrv8.png

En ik ben nu ongeveer 10 minuten aan het downloaden.
Internetten gaat nu trouwens ook wel heel langzaam hoor.

Met de oude telefoonaansluiting had ik al hogere snelheden :p
Inderdaad Tele2 even bellen.

Ik heb gekeken op een andere computer in huis, daar gaat het een stuk beter bij, zoveel beter dat ik nu gewoon zeker weet dat het aan mijn computer ligt.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb voor de zekerheid ook al een virusscan en ad-aware er over heen gegooid, maar dat haalt ook niks uit.

Hoi,

Netwerkkaart misschien? Al met een andere geprobeerd?

Ja, dat is zo'n beetje het eerste wat ik deed, omdat dat downloaden zo langzaam ging.
Maar omdat er nu meer aan de hand is dan alleen langzaam downloaden heb ik mn openstaande poorten weer dichtgegooid em verbindingen van buitenaf ook uitgezet. Ik verwijder ff alle cookies en dat soort dingen en ik ga ook ff het register opschonen, hoewel ik mn computer voor het laatst 2 maanden geleden geinstalleerd heb ofzo. :S
Ik zie wel wat er uitkomt.

Ik had trouwens ook alweer terug gewisseld naar mn oude netwerkkaart, haalt ook niets uit.

Ook al een andere utp (RJ45-kabel) geprobeerd? :confused:
Gr,
Chico.

Ja, ik kan voor de zekerheid nog wel ff kijken, maar deze heb ik 2 weken geleden nog gemaakt.

Het is misschien toch mn lan kabel, of het is mn hub die het probleem veroorzaakt, ik ga vandaag even een hub van iemand lenen om te checken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan