utorrent fout bij downloaden sommige bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanjemehelpen

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
He beste helpers,

Ik gebruik al een tijdje zonder problemen U-Torrent. De laatste tijd krijg ik vaak het probleem dat de download stopt, deze melding komt dan tevoorschijn:"Fout, het proces heeft geen toegang tot het bestand, omdat het door een ander proces wordt gebruikt. (writetodisk)"

Ik ben er ondertussen achtergekomen dat het in een of ander indexprogramma zit en dat Roxxio een bekende daarvan is. In mijn geval is het echter geen Roxxio, dit heb ik niet op mijn computer staan, maar welke kan het wel zijn, en hoe kom ik daar achter?
Iemand een idee wat ik moet doen?

mvg

Antivirusprogramma's kunnen een bestand blokkeren als het wordt gezien als potentieel schadelijk. Als de download-mappen worden uitgesloten bij het indexeren, kan dit het probleem verhelpen.

Plekken waar je kunt kijken:
a. Taakbeheer (=taskmgr.exe) , tabblad Processen (zoek op processen waar het woord index in voorkomt)
b. Services.msc (zoek op services waar het woord index in voorkomt of in diens beschrijving)
c. Configuratiescherm (=control.exe) , zet op weergave Kleine pictogrammen en kijk of je iets tegenkomt waar het woord index in voorkomt.

Overigens kun je ook kijken naar zaken waar het woord Search in voorkomt, maar index/indexing/indexering is logischer.

Tijs.

He Tijs en M. obbes, bedankt voor het reageren, ik heb even wat rondgekeken en vond vervolgens dit n m'n configuratiescherm:indexering.jpg Wat zal ik hier mee doen? Wat gebeurd er als ik alles des-selecteer?

bvd,

Laatst bewerkt:
Als je alles deselecteert wordt zoeken vanuit Windows op je computer trager (vooral het zoeken in documenten). Dus ik zou het zo doen dat je alleen de (download- en/of tijdelijke) mappen die betrokken zijn bij uTorrent uitsluit.
Kijk dus eerst even na in uTorrent welke mappen er worden gebruikt (waar de downloads worden neergezet na de download en (indien van toepassing) de mappen die worden gebruikt tijdens de download), en sluit die uit.

Tijs.

Ik heb nu alles wat maar een beetje te maken heeft met Utorrent gedes-selecteerd, maar nog steeds geeft Utorrent dezelfde foutmelding :/. Help?

Dan dezelfde mappen ook uitsluiten in je anti-virus programma.
Natuurlijk wel 'handmatig' de bestanden checken met je anti-virus zodra gedownload.

Tijs.

Heb dit gedaan, werkt nog steeds niet. Echt balen. Weet je anders nog iets? Het ligt in ieder geval niet aan de torrent, en bittorent geeft dezelfde fout.

Ik heb niets meer. Zoek op Google naar je melding, mogelijk vind je daar nog wat tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan