utorrent geen goede verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
103
hallo,

ik heb sinds laatste tijd dat utorrent niet sneller kan downloaden dan 30 KB.
Bij het begin geeft hij een geel driehoek dat er geen verbinding is maar die is er wel, en als die een tijdje aanstaat dan geeft hij wel gewoon aan dat de verbinding goed is.

Ik heb de donwload limit op ongelimeerd, er zijn genoeg seeders en leechers.
Als ik de poort test dan zegt die dat die bereikbaar is, dus gewoon goed.

Iedereen zegt dan dat ik moet port forwarden, maar ik heb geen router maar een modem. Ik heb al wel een vast ip ingesteld. De windows firewall blokkeert het ook niet.

Heeft iemand een oplossing of weet iemand waar het aan ligt?
 
Graag wat meer informatie:

  • Wat voor een type internet verbinding heb je? ADSL of Kabel

Wanneer je ADSL hebt, dan heb je waarschijnlijk een modem en router in één. Om deze te benaderen moet je eerst het IP adres weten.

Volg de volgende actie uit:

Start -> Uitvoeren -> CMD -> OK -> ipconfig -all

Daarna even zoeken wat het gateway IP adres is. Dit IP adres op de volgende manier in je browser intypen:

http://jou.gatewayip.hier.invoeren/

Dan krijg je verbinding met de modem/router en kun je waarschijnlijk wel poorten openzetten.

Groeten,

Sys88
 
bedankt sys,

Ik heb dus Kabel.
Ik heb de modem dus proberen te bereiken via de browser maar is niet gelukt. krijg elke keer: De pagina kan niet worden weergegeven.

Windows Ip configuratie:

Host naam: Dick
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype: Onbekend
Ip-routering ingeschakeld: Nee
WINS-proxy ingeschakeld: Nee

Ethernet-adapter Lan-Verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving:
AEI USB To Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres: 00-0B-B1-00-45-77
DHCP ingeschakeld: Nee
Ip Adres: **.***.***.**
subnetmasker: 255.0.0.0
Standaardgateway: **.**.*.***
DNS-servers: **.**.***.***
Heb je hier iets aan?
Maar utorrent zegt dat de poort bereikbaar is dus open.
 
Laatst bewerkt:
Op welke poort heb jij utorrent staan? zet die eens naar een andere ((ergens in de 20000)

btw edit je vorgie bericht even zodat je ip adres niet publiekelijk zichtbaar is...
 
ik had hem inieder geval onder de 20000, ik weet het niet meer. Ik heb hem nu boven de 20000 gezet maar geen resulataat.

Het is zo raar :confused: Het wil echt niet meer dan 30KB worden, of ik nu met 1 torrent download of met 4. Uiteindelijk blijft het allemaal bij elkaar 30KB

ik zie nu dat er links onder bij Utorrent : download begrenst staat.
Dat komt omdat ik mijn upload snelheid op 5 KB staat!

EIDELIJK ! dat was dus de reden >.< Ik dacht eingelijk dat Utorrent daar niet mee ging vergelijken.

Iniedergeval wel bedankt :thumb::p! sorry dat ik zo lastig was en zon klein ding over het hoofd heb gezien:eek:
 
Laatst bewerkt:
check even of je bij "voorkeuren" > bittorrent geen vinkjes hebt staan "aanvullende bittorrent eigenschappen" , zeker niet bij DHT... deze meeste trackers hebben daar een bloedhekel aan omdat het de ratio vervalst en verbannen je onmiddelijk of knijpen de downloadsnelheid..... Zet je upload op ongeveer 70% van je maximum....
 
owh oke, ik heb DHT uitgescakeld, maar bij volgende optie heb ik staan: DHT inschakkelen bij Nieuwe torrents. Die staat wel aangevinkt? rest trouwens ook? alles niet afvinken dus?

Wat is dat die DHT? zou ik graag meer over weten
 
Laatst bewerkt:
Alle vinkjes verwijderen.....
DHT staat voor "distributed hash table" , lees hier als je er het fijne van wilt weten: http://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_hash_table
maar het komt er een beetje op neer dat je dan, buiten de tracker om, aan het downloaden bent zodat die de draad compleet kwijt raakt over jouw UL/DL ratio. Zeker bij toptrackers [private trackers] is ratiometing erg belangrijk, zij stellen dat als je iets neemt moet je ook tenminste evenveel geven..... waardoor je bij die sites ook vaak hoge downloadsnelheden haalt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan