Utorrent gooit internet eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

FuriousEagle

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
8
Ik heb een apart probleem. Ik heb al een tijdje Utorrent en het is opeens op komen dagen. Ik heb het al eens eerder gehad, maar toen werd mijn pc geformatteerd en was het weer over.

Wanneer ik aan het downloaden ben met Utorrent haal ik over het algemeen vrij hoge snelheden(400 kb/s gemiddeld)

Een verschijnsel van de laatste tijd is echter dat na een 15-20 minuten de downloadsnelheid tot 0 gaat, mijn hele internet eraf ligt, en dat ik de stroom van de router er ff moet afhalen en daarna er weer op. Dan gaat ie weer een kwartiertje, er weer af, etc..

We hebben Wlan in huis, beveiligd met WPA-PSK, ik draai op Windows Vista Home Premium, Servicepack 1.
Ik heb Utorrent versie 1.8.2.15357

Waar kan dit aan liggen? Mijn downloadsnelheid is volgens speedtest: 5296.5 KByte/sec(=42372 kbps)
Mijn instellingen zijn niet veranderd sinds de vorige x en mijn poorten worden automatisch gedetecteerd via UPnP.

Iemand tips? Alvast bedankt!
 
Leg even een limiet op de downloadsnelheid,
ik heb dit ook gehad en dat loste alles op :)

P.s. goed downloaden doe je niet via Wlan, maar via Lan (bekabeld dus.. )

Mvg,

Marco
 
Kan je me eventueel ook een limiet aanraden of is dat een kwestie van "trial and error"?
Hmm, het bekende probleem hier, ik download vanaf me eigen computer en de pc beneden die aan de kabel ligt is zeer traag, dat is niet de moeite in ieder geval!

Alvast bedankt!
 
Leg je laptop dan aan de kabel als je aan het downloaden bent, het is toch klik-and-go xD

Limiet wat ik aanraad is toch 200 KB/s voor wat ik merk,,, kan je je downloadsnelheid doorgeven die je bij je abbonnement kreeg,
bijvoorbeeld X downloadsnelheid en X uploadsnelheid ?

Daar heb ik meer aan als zo'n speedtest :)

Mvg

Marco
 
* down 10 Mbit/s
* up 1.5 Mbit/s

Dit staat er op de site vermeld bij het abbonement. Ik ga nu het downloaden is aanzetten, we zullen zien!
 
Mislukt, ook een herkansing met maximale downloadsnelheid van 150kb/s is mislukt:( Wat nu te doen?

Zou een ander downloadprogramma helpen? Zoja, is er een redelijke vervanger van Utorrent?
 
Azureus of Bitcomet zijn 2 goede...

veel plezier met proberen xD
 
Nee, dit is het ook niet, ook met die programma's stopt hij er na verloop van tijd gewoon mee...

Er moet dus een andere oplossing zijn..
 
Onder Voorkeuren -> Bandbreedte in uTorrent, hoeveel max. verbindingen in totaal en hoeveel max. verbonden peers per torrent heb je?
 
Laatst bewerkt:
Hey!

Sorry voor het late reageren, heb het mailtje dat er reactie was denk ik over het hoofd gezien o.i.d.

Even antwoorden op je vraag. Hij kan in totaal maximaal 750 verbindingen maken en maximaal 100 per torrent.
 
Heb je NOD32 als antivirus?

En dit is in veel gevallen dus gewoon de oplossing :thumb:

Open NOD32
Ga naar (Advanced) Setup
Ga naar Antivirus and antispyware
Klik op Web Access Protection
Klik op HTTP
Klik op Web Browsers
en EXCLUDE µTorrent.exe (zorg voor een KRUISJE in het vakje ipv een vinkje)

Problem solved!
 
En wat ik ook al had geantwoord, voortaan eerst even iets verder lezen aub, NEE, ik heb AVG, dus problem unsolved....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan