uTorrent probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NavadeHo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik heb en probleem met uTorrent:

[smallimg]http://img146.imageshack.us/img146/9376/utorrent1ya3.jpg[/smallimg]
utorrent2qx6.jpg

Ik hoop dat iemand duidelijk kan uitleggen hoe ik dit moet oplossen?

NavadeHo

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie eerlijk gezegt het probleem niet. Ik heb dit ook vaak, zon icoontje, maar hij download dan gewoon. Ook bij jou download hij gewoon op 85kb, ondanks dat je een snellere internetverbinding misschien hebt, zullen er waarschijnlijk gewoon te weinig seeders/leechers zijn.

Voor de zekerheid kun je nog de poort forwarden in je router.

Kijk hier voor op
http://www.portforward.com/

Ook ik zie je probleem niet.
Je download gewoon zij het niet snel maar dat is afhankelijk van de verhouding seeders/leechers. Wil je echt snel dan raad ik je Usenet aan (downloaden met nieuwsgroepen ). Daar haal je je volledige snelheid. Ik bijvoorbeeld zo'n 1500 KB.

ik zie eerlijk gezegt het probleem niet. Ik heb dit ook vaak, zon icoontje, maar hij download dan gewoon. Ook bij jou download hij gewoon op 85kb, ondanks dat je een snellere internetverbinding misschien hebt, zullen er waarschijnlijk gewoon te weinig seeders/leechers zijn.

Voor de zekerheid kun je nog de poort forwarden in je router.

Kijk hier voor op
http://www.portforward.com/
Ik had het dus via die site geprobeerd, maar dat lukte niet.

Zouden jullie het kunnen uitleggen?

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Ben je hier al geweest dan? klik op je router, en kies dan bij de U voor Utorrent. Doe wat er in de handleiding staat. Als je geen of slecht engels kunt, kan ik het je wel uitleggen, maar dan moet je wel even vertellen welke router je hebt.

Volg ook deze handleiding even op:
http://www.portforward.com/networking/staticip.htm
Als je dat dan nog niet gedaan hebt.

Maar zoals Raymond Bos ook terecht opmerkt, ik zie het probleem niet en daarnaast, om sneller te downloaden zul je gewoon Usenet moeten gebruiken.

Daarnaast, heb je wel de internetsnelheid geod ingesteld? en je weet dat je een Beta versie gebruikt van Utorrent. Ook versie 1.7 die nog te downloaden is via www.utorrent.com werkt goed op Vista. Als de gegeven websites niet werken moet je eens de oudere versie proberen.

Laatst bewerkt:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Ben je hier al geweest dan? klik op je router, en kies dan bij de U voor Utorrent. Doe wat er in de handleiding staat. Als je geen of slecht engels kunt, kan ik het je wel uitleggen, maar dan moet je wel even vertellen welke router je hebt.

Volg ook deze handleiding even op:
http://www.portforward.com/networking/staticip.htm
Als je dat dan nog niet gedaan hebt.

Maar zoals Raymond Bos ook terecht opmerkt, ik zie het probleem niet en daarnaast, om sneller te downloaden zul je gewoon Usenet moeten gebruiken.

Daarnaast, heb je wel de internetsnelheid geod ingesteld? en je weet dat je een Beta versie gebruikt van Utorrent. Ook versie 1.7 die nog te downloaden is via www.utorrent.com werkt goed op Vista. Als de gegeven websites niet werken moet je eens de oudere versie proberen.
Ik heb alles al ingesteld zoals het volgens www.portforward.com moest maar dit werkt niet.
Zou een andere port het doen?
Morgen zal ik naar 1.7 kijken; als ik het onthoud.

Wat mij betreft, kun je nog 3 dingen doen dus:

1) je probeert een andere poort.
2) je probeert Utorrent 1.7.7
3) De seeders/leechers zijn er te weinig, hebben samen niet genoeg uploadsnelheid, om tot hogere download snelheden voor jou te komen. Dus kun je proberen de tracker te updaten (dit werkt wel eens),

Wat mij betreft, kun je nog 3 dingen doen dus:

1) je probeert een andere poort.
2) je probeert Utorrent 1.7.7
3) De seeders/leechers zijn er te weinig, hebben samen niet genoeg uploadsnelheid, om tot hogere download snelheden voor jou te komen. Dus kun je proberen de tracker te updaten (dit werkt wel eens),
1. Gedaan; zijn er nog specifieke poorten die het meestal goed doen met uTorrent?
2. Ook geprobeerd; helpt niet.
3.Tja...updaten helpt niet veel...

Even een paar tips:

Ik zag dat je DHT aan had staan.... Goede [private] trackers hebben daar een "bloedhekel" aan omdat de UL/DL ratio niet meer zuiver te meten is... bij een aantal toptrackers wordt je dan acuut verbannen, anderen "knijpen" je download.. Ga naar "voorkeuren" > bittorrent en haal ALLE vinkjes bij "aanvullende bittorrent eigenschappen" weg.

Volgende tip: ga naar "voorkeuren" > verbinding en stel je upload in op ongeveer 70% van je maximum [dus geen "0" in het venster]... daardoor gaat je download sneller [als er genoeg seeders zijn]

Kijk of je in je router uPnP kunt aanzetten, ga dan naar configuratiescherm > systeembeheer> services en zet uPnP aan.... dan zetten zowel uTorrent als de router automatisch de juiste poort open...

Er bestaan geen "favoriete" poorten.....

Laatst bewerkt:
Even een paar tips:

Ik zag dat je DHT aan had staan.... Goede [private] trackers hebben daar een "bloedhekel" aan omdat de UL/DL ratio niet meer zuiver te meten is... bij een aantal toptrackers wordt je dan acuut verbannen, anderen "knijpen" je download.. Ga naar "voorkeuren" > bittorrent en haal ALLE vinkjes bij "aanvullende bittorrent eigenschappen" weg.

Volgende tip: ga naar "voorkeuren" > verbinding en stel je upload in op ongeveer 70% van je maximum [dus geen "0" in het venster]... daardoor gaat je download sneller [als er genoeg seeders zijn]

Kijk of je in je router uPnP kunt aanzetten, ga dan naar configuratiescherm > systeembeheer> services en zet uPnP aan.... dan zetten zowel uTorrent als de router automatisch de juiste poort open...

Er bestaan geen "favoriete" poorten.....
Moet ik dan bij uTorrent bij Preferences en dan Connections ook UPnP port mapping enablen?

Moet ik dan bij uTorrent bij Preferences en dan Connections ook UPnP port mapping enablen?

Yes! En een vinkje bij het "toevoegen aan de uitzonderingen van de firewall"
[als je op de site van uTorrent even het language pack download en vervolgens kopieert naar de uTorrent map, kan het programma opeens ook keurig in het Nederlands communiceren.....]

Laatst bewerkt:
Yes! En een vinkje bij het "toevoegen aan de uitzonderingen van de firewall"
[als je op de site van uTorrent even het language pack download en vervolgens kopieert naar de uTorrent map, kan het programma opeens ook keurig in het Nederlands communiceren.....]
M'n firewall (Comodo Firewall Pro) had 'm al als trusted staan; dat bedoelde je toch met: En een vinkje bij het "toevoegen aan de uitzonderingen van de firewall"
Zal het language pack downen.

Edit: Nog steeds oranje driehoekje.
En als je het language pack onder C:\Program Files\uTorrent zet dat werkt het niet, want dan vind ie het bestandje niet bij Settings>General.

Staat het zo goed?
configconnectionee8.jpg

configbittorrentfr5.jpg

Zijn er nog meer instellingen waarvan je wil weten of ze goed ingesteld zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan