Utorrent, probleempje, hoe te fixen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik bij public port mijn ipadress in typ krijg ik:

"invalid Public Port 192.168.0.101"
 
ander topic op helpmij.


brbr13-04-2006, 23:19
Wat bedoelen ze met: -Public Port- in config.scherm v d router (Sweex) en welke waarde vul ik in?

xp home
Sweex ADSL ANNEX-A
adsl
firewall windows aan

--------------------------------------------------------------------------------

PC animal14-04-2006, 00:23
Niks.

Dit zou de poort moeten zijn als je je DNS direct koppeld aan je moden /router.

Bij bedrijfs netwerken word dit wel toegepast maar in de prive sfeer is het een unicum, om het zo maar eens uit te drukken
 
maar als ik niks intyp krijg ik:

"Public Port Is Empty" :D
 
Ik geef het even op, nogmaals, het staat allemaal in de handleidingen die je aangereikt zijn...
 
http://support.dlink.com/Emulators/di624_revC/help_adv.html

daar staat:

Special Applications
Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications have difficulties working through NAT (Network Address Translation). If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field, select the protocol type as TCP (Transmission Control Protocol) or UDP (User Datagram Protocol), then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic. At the bottom of the screen, there are already defined well-known special applications. To use them, click on the edit icon and enable the service.
Name - This is the name referencing the special application.
Trigger Port - This is the port used to trigger the application. It can be either a single port or a range of ports.
Trigger Type - This is the protocol used to trigger the special application.
Public Port - This is the port number on the WAN side that will be used to access the application. You may define a single port or a range of ports. You can use a comma to add multiple ports or port ranges.
Public Type - This is the protocol used for the special application



alleen weet ik nu nog steeds niet wat ik bij public port moet invullen.

andere mensen mogen ook reageren hoor :D
 
Laatst bewerkt:
public port is niet eigen ip adres maar is ook iets van utorrent denk ik want, in dat lijstje van special applications staan er een paar, en daar staan bij "public" geen ip adressen maar ook porten, zoals
PC TO PHONE
trigger: 12053
public: 12120,12122,24150-24220
 
Ik heb een hele tijd terug ook zo'n probleem gehad (melding dat er een probleem zou kunnen zijn met mijn verbinding). De oplossing in mijn geval was simpel. Ga naar options - preferences en kies dan voor connection. Daar staat welke poort gebruikt wordt en daarachter zit de knop 'random port'. Daar op klikken en na een paar pogingen had ik een poort gevonden waarbij ik eindelijk het groene vinkje onderaan kreeg te zien. Wie weet krijg je het op deze manier wel voor elkaar?
 
lets try

moet er natuurlijk tussen al die poorten wel 1 open staan
 
Laatst bewerkt:
static ip wilt niet
 
Laatst bewerkt:
http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

om een static ip aan te maken, moet ik een voorkeurs en een alternatieve DNS-server hebben, maar in mij router staat maar een DNS-server en als ik 2x dezelfde invul, werkt mijn internet niet meer.

(configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> de met internetverbondenverbinding -> eigenschappen -> internet protocol -> eigenschappen, daar moet ik dan voor een dynamic of een static ip adres kiezen, in mijn geval wil ik dus een static ip.)
 
Jij hebt wel een behoorlijk probleem. Hier op Helpmij staan Tips & Handleidingen. Daarin is een onderdeel Netwerken opgenomen. Mijn advies: ga alle in dit topic gegeven adviezen, alle handleidingen in dit topic aangegeven en de handleidinge uit de Tips & Handleidingen nu eerst eens allemaal erg goed doorlezen. Heb je daarna nog gerichte vragen, stel ze dan weer hier.
 
Jij hebt wel een behoorlijk probleem. Hier op Helpmij staan Tips & Handleidingen. Daarin is een onderdeel Netwerken opgenomen. Mijn advies: ga alle in dit topic gegeven adviezen, alle handleidingen in dit topic aangegeven en de handleidinge uit de Tips & Handleidingen nu eerst eens allemaal erg goed doorlezen. Heb je daarna nog gerichte vragen, stel ze dan weer hier.

Dat lijkt me, zoals eerder gezegd, een prima plan! Volgens mij zijn alle handvaten nu wel zo'n beetje gegeven.
 
ik ga gewoon weer vanaf vooraan beginnen, en ik meld het als iets niet wilt :confused: :)
 
En probeer anders, als je alle mogelijkheden van uTorrent hebt bekeken Azureus, daarin kun je tijdens de installatie kiezen voor Expert, Gevorderde of Beginnersniveau. In de laatste modus wordt veel automatisch ingesteld, rekening houdende met je systeem. Zet het programma wel in de Uitzonderingen van je Windows Firewall, als je die gebruikt.
 
die had ik al, maar dan moet ik eerst een static ip hebben
 
Maar... dat is wel een heel stuk zwaarder voor je systeem! En, volgens mij mioet je dan toch ook de poorten in je router open zetten. Utorrent is een heel stuk lichter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan