utorrent vind externe schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
ik gebruik al lange tijd een externe harde schijf om al m,n downloads op te zetten.
ik download altijd direct naar de schijf dit gaat altijd goed tot vandaag
ik deed de usb kabel in de zelfde usb-ingang als altijd en via mijn computer kan ik gewoon op de schijf.
maar als ik via utorrent een download vind zegt ie elke keer schijf verwijderd. sluit opnieuw aan.
kan iemand mij hier helpen?

berend

Hoi,

Schijf wordt wel door zelfde schijf letter gezien? bv eerst e en nu bv f

Wat voor soort schijf is het?

Misschien is er een soort driver update voor je schijf ofzo..

@modag je hebt gelijk, ik zie dat het een andere letter heeft nu heb ik het ook opgelost door de instellingen te veranderen.
bedankt voor jullie snelle reacties

ik heb trouwens nog een vraagje ik krijg vaak de melding dat het bestand te groot is voor de externe schijf, ik heb ergens gelezen dat je het dan moet formatteren naar een ander formaat welk formaat?

Hoi,

Ja dan zou je naar ntfs moeten formateren dit als je weinig of iets opstaat wat weg kan want schijf is dan leeg, of je kan converteren vanuit windows en dan blijft alles staan duurt wel lang als er veel op staat

ok dat doe ik nu maar ik snap niet wat er bedoeld word met volumenaam

Hoi,
wil je nu formatteren of converteren bij de eerste kan je inderdaad volume naam in vullen maar hoeft niet.

converteren, opdrachtprompt vraagt om volumenaam van de schijf

Je kan toch gewoon enteren hoeft niet op te geven je weet zeker dat je de juiste hd neemt

nee dan zegt ie het is een onjuiste volumenaam op de site staat ook

Typ de naam van het volume dat u wilt converteren en druk vervolgens op Enter. U moet een bestaande volumenaam gebruiken, zo niet wordt de conversie geannuleerd. U kunt de beschikbare volumes weergeven in de map Computer onder Hardeschijfstations.

snap het al is gewoon een naam invoeren

aaah nou krijg ik weer dat het niet geconverteerd kan worden omdat het fouten bevat en dat het kan worden opgelost door CHKDSK /F uit te voeren of AUTOCHK laten uitvoeren als de computer opnieuw wordt gestart.
hier snap ik helemaal niks van

Dan zullen we een naam moeten geven aan de externe schijf. Ga hiervoor naar "Computer" en klik met rechtermuisknop op het betreffende schijf en selecteer eigenschappen. In het schermpje dat dan tevoorschijn komt zie je een leeg tekstveld, daar vullen we een naam in, dit kan gewoon iets zijn zoals "USB". Dan kun je het converteren opnieuw proberen en bij de vraag om volumenaam geef je dezelfde naam op als dat je net ingegeven hebt.

Laatst bewerkt:
dat werkt niet dan krijg ik nog steeds
aaah nou krijg ik weer dat het niet geconverteerd kan worden omdat het fouten bevat en dat het kan worden opgelost door CHKDSK /F uit te voeren of AUTOCHK laten uitvoeren als de computer opnieuw wordt gestart.

hier snap ik helemaal niks van

Het is even werken en wachten maar als je nog steeds wilt converteren dan zou ik de checkdisk uit laten voeren. Dit doe je als volgt:

1. Ga naar "Computer"
2. Klik met rechtermuisknop op de betreffende schijf en selecteer "Eigenschappen"
3. Ga dan naar tabblad "Extra"
4. Klik dan op de knop "Schijfcontrole"
5. Zorg dan dat beide vinkjes aangevinkt staan en klik op "Starten"
6. Indien er om opnieuw opstarten gevraagd wordt zeg je hier gewoon "Ja" op.

Als de check klaar is en de fouten er uitgehaald zijn dan kun je het converteren opnieuw proberen.

als ik weer ga converteren en alles intyp in opdrachtprompt gaat ie naar de volgende regel en komt er niks ik kan ook niks meer typen alsof ie vastloopt maar dat is niet zo. is ie dan aan het laden??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan