Utorrent zegt : Acces denied

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Ik heb 2 problemen met mijn computer.

1. Als ik iets probeer te downloaden naar utorrent dan zegt het programma ''acces denied''
heb ik misschien iets fout ingesteld in de firewall? Ik heb alles al gereset maar niks wil werken.

2. Als ik iets van google chrome probeer te downloaden dan zegt chrome : you don't have permission to save in this location. contact the administrator to obtain permission.

heeft iemand een idee wat ik moet doen.

BVD

Ik zou er 2 aparte posts van maken.

de eerste geeft de indruk dat je de torrent poorten niet open hebt staan in je firewall.

de tweede geeft de indruk dat je een rechten probleem hebt met je filesystem.

Kans dat die bij elkaar horen is niet erg groot.
M.

Oke, ik zal er 2 posts van maken.
Maar de poorten van de torrents staan volgensmij wel degelijk open (zie foto)

thanks Untitled.jpg

Je kunt bij gebruikers een account aanmaken met wachtwoord. Daarmee inloggen bij het opstarten en je hebt alle rechten die je nodig hebt.

ik zie een regel uTorrent staan, maar het niet duidelijk welke poorten er open staan.
nu ik terug lees: Je zegt "Als ik iets probeer te downloaden naar utorrent".

Dit kan ik opvatten als: A. JE probeert iets te downloaden MET utorrent (dit is namelijk een programma)
of B. Je probeert een zelfgemaakt bestand (torrent) te uploaden zodat hij beschikbaar wordt voor downloaden (download naar = uploaden vanaf jou).

Ik denk dat je A bedoelt. misschien is het dan toch eeb combi.
Als je namelijk een torrent hebt gekozen en wilt downloaden moet je bepalen waar hij die neer gaat zetten (de download map)
Als die naar de zelfde plek staat als de browser. meestal : C:\Users\<profile>\Downloads (windows7) dan moet je eens naar de rechten kijken
verkenner , juiste map, eigenschappen, beveiling, geavanceerd, -> staat je naam ertussen? Volledig beheer?
Check met tabblad effectieve machtigingen (naam invullen) zodat rechten elkaar niet overschrijven

M.

Veel logischer is dat de opslaglocatie niet toegankelijk is (of verkeerd staat gedefinieerd). Sluit ook aan op de melding van Chrome.

Dus eerst maar eens goed uitzoeken wat de standaard opslag- en tijdelijke map- instellingen van beide pakketten zijn en kijken of die mappen wel bestaan, wel toegankelijk zijn, en of je er wel in schrijven kunt.

EDIT: Ik zie zojuist dat (naast een hoop postings die niets met het probleem te maken hebben) de vorige posting ook iets dergelijks beschreef.

Tijs.

Ik zou er 2 aparte posts van maken.

de eerste geeft de indruk dat je de torrent poorten niet open hebt staan in je firewall.

de tweede geeft de indruk dat je een rechten probleem hebt met je filesystem.

Kans dat die bij elkaar horen is niet erg groot.
Het advies om er twee topics voor aan te maken is niet noodzakelijk. Zie opmerking van Dnties, dat het mogelijk met het file systeem te maken kan hebben en dus wel degelijk 1 oorzaak kan hebben. Tevens ook gezien deze topic;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/777499-Ik-kan-bestand-niet-verplaatsen

Krijg de indruk dat je geen eigenaar van de harde schijf bent, waardoor je geen volledige admin rechten hebt op het file systeem.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb nog eens rondgekeken op internet enz. En ik denk inderdaad
dat ik niet de eigenaar van de harde schijf ben. Toch als ik rechtermuisknop doe op de ssd/sata schijf
staat er bij security op de schijf overal een vinkje van allow, ook staat mijn naam ertussen. (zie foto) Untitled.jpg
Dus staat het zo goed ? En kan het hier dus niet aan liggen?

Bedankt !

Jij logt natuurlijk met je eigen naam in en maakt ook gebruik van deze rechten. Dat wil niet zeggen dat ook programma's jouw account gebruiken als basis. Er is ook zoiets als een SYSTEM account en soms een Network Service. Hebben die account ook full control op je SSD?
Wat gebeurt er als je utorrent start met de rechter muisknop en kiest "Run as Administrator"?

Ook kun je nog eens in je Disk manager kijken. Staat de partitie of disk als foreign of wordt hij gezien als "eigen".

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan