Utorrentz gaat heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twannieboy

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb Utorrnet en mijne download heel sloom. Het meest download hij met 5 Kb/s. Het hoogste dat ik gehad heb is 10 Kb/s. Dat icoontje onderin is ook altijd rood of zo'n driehoekje. Iedereen zegt dat ik moest portforwarden, dat heb ik gedaan, maar het blijft het zelfde. Misschien heb ik iets fout gedaan. Utorrent staat ook al in uitzonderingen bij mijn firewall. Ik maak wel gebruik van een router.

Wie kan mij helpen??

ten eerste licht het ook aan de seeders en leechers. Als er veel seeders zijn (seeders zijn delers)
dan
gaat die ook sneller.

Als je poorten open zet gaat die inderdaad sneller. Ik weet niet of je een router hebt, anders kan je daar
je poorten open zetten. Maar probeer maar eerst in je firewall open te zetten,
waarschijnlijk dat die het ook doet..

Owh ja je kan uiteindelijk zien of je poorten open staat, als onderaan utorrent een
groen logo staat, nu staat er bij jouw waarschijnlijk een rood of oranje/geel tekentje.

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten, deze is instructie is voor windows XP, ik naam aan dat je die gebruikt, zo niet dan moet je ff zeggen want dan leg ik het in vista taal uit,

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

En start je utorrent ( meestal duurt het 10 min voordat die groen word)

en zeg ff of alles gelukt is en dat alles het doet

ik heb alles gedaan wat er stond, mijn computer opnieuw opgestart en 10 min gewacht. Maar het helpt niet. Het gaat nu met 5 Kb/s, en het icoontje is driehoeking.

Laatst bewerkt door een moderator:
controleer met een online portscanner eens of de poort waar jij utorrent op wil draaien wel open staat

werk je met een router, zo ja welke merk + type
staat altijd op de router zelf
als ik dit weet kan ik je pas verder helpen

Maar zie je meerdere pctjes staan als je dit doet:

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / zie je hier meerdere pc staan? zo ja, dan moet je bij elk poort toevoegen 50005 udp + tcp, dus zoals me 1e bericht

mvg

werk je met een router, zo ja welke merk + type
staat altijd op de router zelf
als ik dit weet kan ik je pas verder helpen

Maar zie je meerdere pctjes staan als je dit doet:

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / zie je hier meerdere pc staan? zo ja, dan moet je bij elk poort toevoegen 50005 udp + tcp, dus zoals me 1e bericht

mvg

Ik zie wel meer pc's maar die internetverbindingen gebruik ik niet. Mijn router is: Sitecom WL-160.

Je moet naar je browser daar tik je in:192.168.1.1

Dan krijg je een vraag met naam en wachtwoord dat is meesta admin/admin

Dan moet je ergens tussen staan uitzonderingen en daar moet je utorrent bij zetten.

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen.

Nu klik je op firewall bovenaan
klik dan op Port fw

Nu ga je alles invullen.

Vink enable port Forwarding aan.

Bij ipadress: (ga weer naar het scherm van ipconfig, je ziet daar dan IPadress staan, die tik je daarin

Type: Both

Port range (dat weet ik niet hoe je moet invullen, maar ik denk zo:) 50005-50005

Comment: utorrent

Nu druk je op Apply
Dan ga je iets naar onder de pagina, daar staat Add (of iets dergelijks, klik daar op)
Nu moet alles goed zijn. (herstart je pc.)

Nog iets, ik denk wel dat je al gedaan hebt: Bij utorrent moet natuurlijk ook 50005 staan

Nog 1 vraagje, heb je naast je standaard windows firewall, ook nog een andere firewall op je pc?

Zeg ff of het gelukt is:)

mvg

Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedaan wat je zei. Hij download ietsje sneller nu met 10 tot 15 kb/s.

Ik heb zo ver ik weet 1 firewall en die is van windows. Ik gebruik AVG als virus scanner, misschien heeft die ook een firewall maar ik denk het niet.

heeft die groen tekentje, of nog steeds een rood tekentje?

En je kan ook kijken of je poort openstaan, start utorrent, beneden zie je een oranje / groen symbool staan, dubbelklik daarop. Dan krijg je een venstertje, klik dan op Test if port is forwarded properly. Dan kriig je scherm te zien of die wel of niet geforwarded is.

Wil je trouwens ff een screenshot maken van, waar je alles in hebt gevuld bij je router, al die vakjes. En van ipconfig (je komt zo bij ipconfig, Start / Uitvoeren / Tik cmd / Tik ipconfig

Screenhot = Druk op printscreen , dan ga je naar paint , daar druk je control + v, dan sla je hem op als JPG bestand, en upload je hem op www.plaatjesupload.nl, en geef dan de link

mvg

dan weet ik het niet, sorry

volgens mij moet je nog iets van je routermenu instellen, ik had dat ook, iemand had voor mij alles goed ingevuld.

mvg

Als ik utorrent aan heb staan, dan doet mijn internet in mijn browser heel sloom of doet het helemaal niet.
Misschien heeft dat er iets mee te maken??

Ik had gelezen dat het ook iets met UPNP te maken had.
Dat ik dat op Utorrent aan moest zetten en ook in mijn router. In mijn router stond hij uit dus ik deed hem aan en toen liep mijn computer vast. Heel raar, niks deed het meer, ook niet de muis echt helemaal niks. Ik start mijn computer opnieuw op en zodra hij met internet verbinding maakt gebeurd het weer. Gelukkig hebben wij nog een andere computer dus had ik hem daar uit gedaan, mijn computer opnieuw opgestart en hij deed het weer normaal.

Als ik utorrent aan heb staan, dan doet mijn internet in mijn browser heel sloom of doet het helemaal niet.
Misschien heeft dat er iets mee te maken??

In dit geval trekt utorrent in de meeste gevallen te veel connectie's open waardoor andere programma's niet fatsoenlijk gebruik kunnen maken van het internet.

Heb je wel de juiste internet instellingen gebruikt qua snelheden?

Er zit een virus in die patch.
:confused: Hoe kom je daar nu bij. Dat tooltje word ALTIJd aanbevolen hiervoor, heb het zelf ook altijd al gebruikt gehad, ook op anderen hun pc's, en nooit geen problemen mee gehad. Kan niet zijn dus, of tenzij jij het van een andere site probeert te doawnloaden ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan