UTP/FTP RJ45 bekabeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSVSupporter

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Ik heb een kabel gemaakt met deze volgorde:

1=Oranje-Wit
2=Oranje
3=Groen-Wit
4=Groen
5=Blauw-Wit
6=Blauw
7=Bruin-Wit
8=Bruin

Dit met FTP kabel, wat mijn inziens alleen maar een beter beschermde versie is van UTP bekabeling.

Mijn WD TV Live kastje werkt er prima mee, kan er zo het internet mee op om Youtube video te kijken. Alleen de snelheid lijkt niet optimaal te zijn.

Met mijn laptop krijg ik echter niet eens een IP adres. Als ik een andere kabel pak, werkt dit wel prima.

Wat zit er fout?

Met de buurman er ook al naar gekeken. In theorie moet je de kleuren iets anders hebben. Maar als je de volgorde aan beide zijden gelijk houdt, veranderd er toch niets? Je sluit immers 1 aan 1, 2 aan 2, etc.

Wie helpt.

Fout aangesloten.

hier het duidelijkst (en in het nederlands) weergegeven hoe het wél moet zijn.

Tijs.

Waarom maakt dat kleurtje nu eigenlijk uit?

Als ik beide kanten hetzelfde heb, connect ik toch 1 met 1, 2 met 2, 3 met 3, etc.? Dan maakt de kleur toch niet uit?

# 1: Oranje-Wit
# 2: Oranje
# 3: Groen-Wit
# 4: Blauw
# 5: Blauw-Wit
# 6: Groen
# 7: Bruin-Wit
# 8: Bruin

Als ik van 4 Groen maak en 6 Blauw en doe dat aan beide zijden, zou het toch ook gewoon moeten werken? (En dat moet wel, want waarom doet de WD het anders gewoon?)

En waarom doet mijn WD TV Live het dan wel prima?

Je hebt van mij de indeling gekregen zoals die wereldwijd wordt gebruikt; je zou de moeite kunnen nemen het uit te proberen, want deze standaard zal niet voor niets bedacht zijn. Jouw eigen indeling wijkt ervan af.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het werkt inderdaad nu goed, maar wat is de logica dan?? Signaal interventie tussen de aders ofzo?

Fijn dat het nu werkt, en bedankt voor de terugmelding.

Ik kan je helaas niet de (technische) achtergronden geven waarom men voor deze indeling gekozen heeft.

Tijs.

Is vrij makkelijk te verklaren. Voor netwerk worden de pinnen 1,2,3, en 6 gebruikt. Pin 1 en 2 is een paar. En pin 3 en 6 is een paar. 1 en 2 is het oranje aderpaar en 3 en 6 het groene aderpaar. beide draden van het oranje paar heeft een bepaalde twisting.
Dit geldt ook voor het groene paar. het paar voor zenden (TX) en het paar voor ontvangen (RX) Hebben elk afzonderlijk de juiste twisting,waardoor de juiste ruis/signaalverhouding wordt gemaakt.
Op de manier zoals de topic starter het wil aansluiten lopen de signalen een beetje"uit fase"waardoor je looptijdverschillen krijgt.
In de volksmond "het gaat niet goed werken"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan