UTP kabel knippen en aan elkaar knopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco_k

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Ik wil een UTP kabel door een bestaand gat in de muur krijgen, mag niet boren van m'n moeder. De kabel kan er wel doorheen, alleen de RJ45 plug niet.

Nou schijnt het zo te zijn dat je die er met een tang af kunt knippen en er aan kunt zetten, of eventueel moeilijker met een schroevendaaier. Moet je wel zo'n tang hebben / kunnen lenen oid. Kan je niet gewoon die draad in tweeen knippen, een klein stukje van de draad strippen en alle kleurtjes weer (apart!) in elkaar draaien met een stukje tape er om heen??

Ik zie niet waarom het niet werkt, maar ik zie het niemand doen... vandaar. Of zorgt dit om de een of andere reden voor een brakke verbinding?

Alvast bedankt!

Je zegt het zelf al. doodat je het zo doet is er ook geen isolatie meer. dit zorgt voor storingen enzo. Je kan maar beter proberen zo'n tang van iemand te lenen. Bij een plaatselijk computer zaak ofzo

groeten knackje

Ja maar dan wordt het gelijk een ander verhaal. Dat kan inderdaad ook maar is nog altijd gevoeliger voor storingen dan een geisoleerde kabel

knackje

Geplaatst door marco_k
Hallo,

Ik wil een UTP kabel door een bestaand gat in de muur krijgen, mag niet boren van m'n moeder. De kabel kan er wel doorheen, alleen de RJ45 plug niet.

FF een tip niet na je moeder luisteren die is ook wel eens ff weg !! boormachine pakken stofzuiger erbij en een natte doek om de stof helemaal op te ruimen en je probleem is over !!!

Gewoon doen :D

Ik zou zeggen probeer het eens, merk je vanzelf of het lekker werkt.

Ik zou het in elk geval nooit doen. Hou liever de kabels heel en aan de uiteinden een mooit rj45 connectortje

Ik heb hier een open Seriele kabel leggen waar wel een stukje aluminiumfolie in zit, wat lijkt mij dient als afscherming. Is het niet mogelijk om dat nog eens rond alle draadjes te doen?

Ik heb eens in de krant gelezen dat je m.b.v. aluminium koeltassen eenvoudig met gejatte spullen door detectiepoortjes van winkels kan lopen. Aluminium houdt het magnetische veld dus tegen. Zou dit bij de bekabeling niet werken? Of heeft ieder kabeltje (van de 8) een eigen stukje afscherming. Het stukje plastic wat om het koperdraad zit dient als isolator, niet als afschermer voor magnetische velden lijkt mij.

En Sjefmargot: Heb je er nog enige vorm van isolatie omheen zitten?

je hebt rj 45 stekkertjes die je met een gewone tang aan kan knijpen, dus geen krimp tang nodig.
Kan je niet zeggen als dit te koste van de kwaliteit gaat, maar is het proberen waard denk ik.

het ziet er het zelfde uit alleen je hebt een soort dekseltje er op zitten die je met een gewone tang goed vast moet drukken.

denk alleen niet dat ze ze overal verkopen.

Ik heb bij diverse mensen, met hetzelfde probleem als jij, gat te klein, de kabel doorgeknipt en met een kroonsteen aan elkaar geknoopt.
Ook somige gesoldeerd en een tape erom.
Werktte allemaal perfect. Het is niet netjes natuurlijk, maar wel goedkoop.

Gezien de ervaringen van anderen blijkt het te werken dus ik ga het maar gewoon doen. Misschien met een kroonsteen, misschien met tape, dat zie'k nog wel. Als 't maar werkt dan vind ik 't best! Zal hem wel uit de buurt van elektriciteitkabels houden, want dat geeft toch wel problemen?

Ik heb het (al enige tijd geleden) gedaan, en 't werkt perfect. Eerst werkte het niet, maar hij zat een beetje klem achter een grote kast of zoiets. Heb het gewoon met plakbandjes gedaan.

Bedankt allen!

Ik heb gisteren net een rj 45 plugje aan een utp kabel gezet, en dat gaat prima. Doe niet moeilijk: koop (of leen er een) een tang (€18 voor betaald) en koop 10 van die pluggen (€3) en je bent klaar.

Volg de link die Hendricus al eerder gaf en het lukt!

ja ach, het werkt dus ik vind het wel gezegend. En om nou voor die ene keer dat ik zo'n plug aan een kabel zet een tang te kopen... Goed, huren kan ook, maar ja, da's ook weer niet alles. Ik vind 't wel prima zo.

lekker makkelijk zo,n tang.
heeft er iemand de juiste benaming voor,en waar is hij te verkrijgen,wellicht hier in de omg van helmond ook een filiaal.
bvd en de groetjes.

bedankt wajang.
ga hem gelijk halen,zit altijd maar te mieren met huren,1 bezitten is makkelijker.
groetjes

hoe gaat het aanzetten van zo'n stekker in zn werk? moet ik de gekleurde draden strippen voordat ik ze in de stekker steek?

Goldbird,

Graag een eigen topic openen i.p.v. in te breken in andermans topic (en die ook nog uit 2003 komt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan