UTP kabels !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konings

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Wij hebben Glasvezel internet thuis (80mb/s) we hebben hier een router tussen liggen nu willen we samen met een kennis van ons het internet delen (wonen bij ons in de buurt) we hebben dus een kabel nodig met een sftand van 200 meter nu heb ik een bietje liggen zoeken en dan lees ik dat somiggen kabels niet langer dan 100 meter of mag zijn.
Dus nou vraag ik aan jullie welke kabel ik het beste kan halen.

Weten jullie een site waar het verschil tussen de UTP Kabels uitgelegt wordt dus
utp cat 1
utp cat 2
tot en met
cat 6

Alvast Bedankt :)

utp mag nooit langer zijn dan 100 meter (zelfs dat is al erg lang voor utp) dit aangezien daarna signaal verlies op gaat treden

De CAT waarde geeft aan met welke maximale snelheid de kabel gebruikt kan worden niet de lengte van de kabel.
Cat 6 is geschikt voor 1000mbps
Cat 5 voor 100mbps
cat 4 voor 10 mbps
(overigen weet ik niet)

utp mag nooit langer zijn dan 100 meter (zelfs dat is al erg lang voor utp) dit aangezien daarna signaal verlies op gaat treden

De CAT waarde geeft aan met welke maximale snelheid de kabel gebruikt kan worden niet de lengte van de kabel.
Cat 6 is geschikt voor 1000mbps
Cat 5 voor 100mbps
cat 4 voor 10 mbps
(overigen weet ik niet)

Bedankt, ik weet nu dat cat 5 goed voor de snelheid is maar ik wil meer weten, weet`iemand meer, over de lengte van de kabels, want cat 6 mag dacht ik 200 meter zijn
en ik heb ooit gehoord van een of anderre versterker die het signaal weer versterkt, maar ik wil ook graag meer weten over die cat kabels !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan