utp meerdere keren plooien

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik zou een utp kabel 8 keer moeten plooien (90°)
voor digitale tv omdat ik liever kabel heb of die devolos (draadloos over electriciteit netwerk
zou ik kwaliteitverlies hebben op tv

Ik lees een mededeling, geen vraag.
Wat bedoel je in deze context met "plooien"?

als je de kabel op de groene manier plooit niet (een mooie gelijdelijke bocht), de rode manier is zeer slecht voor de kable ( in een exacte rechte hoek geplooit)

correct kael plooien.jpg

De reactie van Ladyke maakt het al duidelijk ;)
Eerst een bakkie koffie pakken nu...

jep :) utp te kort plooien gaat ervoor zorgen dat de getorste "paren" utp = unshielded twisted pairs dit betekend kort onbeschermde getorste paren.
de torsen of 2 geleiders die in spiraal gedraaid zijn met elkaar zorgen ervoor dat wanneer er "data stroom" door de geleider komt het machnetisch veld van de 2 word opgeheven.
ga je de kabel te korte bochten geven dan word deze torsie beschadigd en krijg je verliezen en dus storingen op de kabel.

Het ging mij om het woordje "plooien", maar daarmee wordt in deze context dus gewoon "buigen" bedoeld.
UTP = Unshielded Twisted Pair.
Je vertaling ervan is prima :)

Laatst bewerkt:
soms zijn er verschillen in spreekwijze tussen belgie en nederland:)
wat ik vreesde is zowat uitgekomen ,in mijne bureau is utp 2 x geplooid (gebuigd) rond de deur omlijsting
daar geen probleem maar 8 x zal wat anders zijn

wat zijn de alternatieven als je met kabel wil,ik had gedacht op de plaats waar de hoek is de isolatie van utp kabel wegstrippen (wegsnijden) zodat ze daar wat meer plaats krijgt

is er gene utp waar kabel van andere materiaal is dan koper die wel plooibaar is zonder verlies kwaliteit

iemand ander idee ,

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
nu je mag de kabel wel een scherpere hoek geven maar nu ook niet echt plat rond een hoek van de muur plooien ;) neem vb een hoek van 110 a 120 graden

een kabelgoot is te groot ,en kabel moet geplooid worden rond deur
in bijlage zie je hoe het in bureau is
ik heb een rubberen kabelgoot gebruikt van 7mm van het merk cablefix
is een platte utp kabel wel te plooien zonder problemen
cablefix.jpg

Volgens mij kun je geen enkele kabel in een exacte rechte hoek buigen zonder risico op draadbreuk. Maar omdat de platte kabel dunner is heb je minder ruimte nodig om de 'bocht' te maken, waardoor dat misschien net goed gaat.
Of misschien past de platte kabel onder de drempel?

is proberen waard ,als niet lukt verlies ik maar 26.99€

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan