UTP RJ45 Patchstekker 8-polig Tooless in weke volgorde utp kabel aan brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wobus

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
UTP RJ45 Patchstekker 8-polig Tooless

Wie weet in welke kleur volgorde de utp kabel op de Patchstekker moet worden aan gesloten

Bijlagen

• 23313_large.jpg
    23313_large.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 84
Duidelijk zichtbaar aangegeven op de achterkant van de stekker.

Kies de B volgorde. Ik ga ervan uit dat die overeenkomt met (zie dit plaatje) TIA/EIA 568B, wat standaard wordt gebruikt, niet TIA/EIA 568A

Tijs.

Ja het zou kunnen Tijs, maar ik twijfel nog wel

Wit groen/ groen ----wit oranje/oranje [ A]
Blauw / wit blauw--- bruin /wit bruin

Wit oranje /oranje----- wit groen/groen
Blauw /wit blauw-------bruin/wit bruin

Het maakt ook niet uit welke je gebruikt (A of B), zolang je maar aan beide kanten van de kabel de connectors op dezelfde manier aanbrengt (dus kies óf A voor beide kanten óf B voor beide kanten, maar niet A aan de ene kant en B aan de andere kant, want dan maak je een kruiskabel :D)

Tijs.

Het maakt inderdaad niet uit welke je gebruikt, maar B is de standaard voor "rechtdoor" kabels, wat dnties ook al zei.
Waarom twijfel je daar aan? Als je blijft twijfelen heeft het geven van een antwoord op je vraag geen enkel nut.

Even voor de duidelijkheid: Ik doelde op A of B zoals het op de stekker staat. Wat die representeren maakt verder niet uit (EIA 568A of EIA 568B): Zolang aan beide kanten van de kabel dezelfde codering wordt gebruikt werkt de kabel gewoon (enige verschil tussen EIA 568A en EIA568B is het 'omwisselen' van het groene en oranje aderpaar, zoals ook klopt met wat er is teruggemeld over de A en B coderingen op de stekker).

Dus het klopt dat Wobus gewoon B (zoals op de stekker staat) kan gebruiken, zolang dat maar aan beide kanten van de kabel wordt toegepast. De reden waarom de stekker-fabrikant 2 coderingen aangeeft is voor het geval dat iemand een kruiskabel had willen maken, waarbij A en B gemixt worden en dus beide coderingen worden gebruikt op 1 kabel.

Tijs.

Bedankt Tijs voor de goede uit leg ,de anderen ook bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan