Utp

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
3.155
Hallo,

Ik zat even te researchen naar UTP kabels, omdat ik erg ontevreden ben over het draadloze. Nu is de afstand tussen router en desktop 20 meter en dan om alles netjes te verwerken dacht ik aan zo'n 40 meter.

Nu vond ik deze http://www.overclock.co.uk/product/RJ45-CAT5-NETWORK-CABLE---40M_36360.html en http://cgi.ebay.nl/40M-CAT5E-PATCH-KABEL-UTP-INTERNET-CABLE-40-METER-RJ45-/320636610343

Is dat nou gewoon een goede kabel ?

Bedankt alvast,

Fabian

(@mods misschien staat hij in de verkeerde straatje)
 
Elke UTP kabel die je koopt in de winkel is over het algemeen wel goed. Maar die 7 pond kun je je geen buil aan vallen. 100 meter wordt overigens gegarandeerd wat lengte betreft.
 
Volgens mij is de afstand i.i.g. geen probleem, een utp cat5 kabel kan volgens mij tot 100 meter.
 
ja maar die kabel is niks mis mee? en nee ik ga maar tot 40 hoor ;)

Zijn er nog verschillende snelheden ofzo ? Ik weet niet zoveel van de soorten?
 
Laatst bewerkt:
let wel op dat cat5 maar 100Mbit is en cat5e 1 Gbit is (tot ± 10 meter).

Als je een gigabit router hebt zou ik gaan voor cat6 kabels!
 
Ik zou zekers voor cat6 gaan.
Je weet nooit wat je in de toekomst gaat doen.
En als de kabel eenmaal netjes is weggewerkt dan kun je beter meteen iets beters plaatsen dan achteraf spijt krijgen.
Let er wel op dat je een redelijk groot gat moet maken voor de utp stekker.
 
Dus als ik een cat5e kabel koop van 40m heb ik 1 Gbit? Of niet? Ik heb volgens mij een Gigabit router het gaat om een TG787 maar kan het nergens vinden?
En als cat5e gigabit is wat is dan het verschil tussen cat6 en cat5e?
 
Wat Puppie zegt is in feite wel zo, maar kies maar lekker voor cat5. Goedkoper en gigabit daaroverheen gaat echt wel werken. Ik heb niets anders in mijn kantoor en toch gigabit netwerk. Werkt allemaal prima. Die kabel die jij wilt kopen kun je gewoon doen hoor.
 
een euro meer of minder maakt niet uit hoor maar wat is daarintegen het voordeel van cat6?
 
Laatst bewerkt:
ja en cat6 is beter beschermd tegen invloeden van buitenaf.
het heeft een bescherm folie en speciale stekkers.
als je daar geen last van hebt dan kun je cat5e overwegen maar aan jou de keus.
 
magnetron, TL verlichting, halogeen trafo luidsprekers.
en ga zo maar door.

Ik kan niet zien waar je helemaal langs gaat.
 
Van de router in de keuken naar de huiskamer door het strijk/droog kamertje daarna door m'n broertjes kamer daarna naar m'n kamer allemaal op de begaande grond. Dus door al die apparaten verlies ik snelheid of wat bedoel je precies?
 
Snelheid niet.
Maar er kunnen storingen ontstaan.
En dat is bij een cat6 veel minder het geval.
 
en dan haal ik de zelfde snelheid?

EDIT:

En wat is het verschil tussen cat6 en cat6e?
 
Laatst bewerkt:
ik zou volmondig ja zeggen.
Maar welke snelheden verwacht jij eigenlijk?
 
Ik verwacht sneller dan nu. Dat ik kan surfen en muziek van me nas kan luisteren tegelijkertijd.

Edit:

Eigenlijk verwacht ik sneller dan me oude homeplugs van 54mb/s. Btw volgens mij ondersteund me moederbord gigabit niet eens?
 
Laatst bewerkt:
cat6.jpg


dat wat jij wil kan heel goed bekabeld.
 
Ohw oke, maar als me moederbord maar 100mb/s ondersteund kan ik wel gewoon een cat6 kabel gebruiken? (zodat ik dan maximaal 100mb/s haal?) ik zal later als ik geld heb ook een nieuw systeem bouwen met gigabit moederbord natuurlijk.
 
ja hoor cat6 kun je ook voor je oude netwerkkaart gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan