• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uur in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesta1983

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
55
Als resultaat van een formule krijg ik: 23:30. Terwijl ik een negatieve notatie nl. -30 zou moeten hebben.
Waarom trekt hij die 0:30 af van 24:00 (=23:30 uiteraard). Hoe kan ik dit voorkomen?
 
En dat moeten wij voor je oplossen zonder voorbeeld van jou kant?
 
Zonder de twee voorwaarden is de formule in I33: (H33+M33);H33-G33 Gaarne uitleg.
Wil je ook ff uitleggen wat precies je bedoeling is, je kolomkoppen snap ik weinig van.
 
nesta,

je formule is:
Code:
=ALS(H33="";0;ALS(G33="";(H33+M33);H33-G33))

H33 = 15:00, dus de uitkomst is NIET 0
G33 = "", het resultaat wordt dan: H33 + M33 > 15:00 + 8:30 = 23:30

dat is de uitkomst, dus wat is je probleem?

Maar net als Ad Becude zou wat meer uitleg over de bedoeling van je sheet welkom zijn....
 
Dit is dezelfde vraag van enkele uren geleden.
Groeten plongske
 
Zonder de twee voorwaarden is de formule in I33: (H33+M33);H33-G33 Gaarne uitleg.
Wil je ook ff uitleggen wat precies je bedoeling is, je kolomkoppen snap ik weinig van.

W.IN = uur waarop monteurs op de werf zijn
W.UIT = uur waarop ze de werf verlaten
ARB. = totale arbeid op de werf
+- min = overuren? of uren in min?
M.IN = uur waarop ze onze magazijn binnengaan
M.UIT = uur waarop ze onze magazijn verlaten (en dus naar huis keren)
ARB. = totale aanwezigheid in onze magazijn (overuren dus)
OVERUREN = totaal aan overuren

Nu de probleemstelling:
Indien de monteur enkel de W.IN en M.UIT (niks van andere waardes) opgegeven dan zou ik M.UIT - W.IN willen berekenen.
Daarom moet 15:00 (M.UIT) - 7:00 (W.IN) als resultaat -30 (NIET 23:30 !!!) opleveren, hetzij de 30 minuten die te weinig hebben gepresteerd op de werf (een totale dag bedraagt 8u30 waarvan 8 uur arbeid en 30 min. middagpauze).

Hopelijk is het nu wat duidelijker.
 
Indien de monteur enkel de W.IN en M.UIT (niks van andere waardes) opgegeven dan zou ik M.UIT - W.IN willen berekenen.
Wat is dan het nut van W.UIT en M.IN, vul dan gewoon aanvang werkzaamheden en eindewerkzaanheden, maakt de boel wat makkelijker.
De uren werf en magazijn worden dan ook niet appart vermeld
@plongske,
Vul eens alléén W.IN en W.UIT in met bvb 08:00 en 17:00 de werknemer krijgt 0:30 extra op zijn 0:30 overuren.
 
Ad,
Er zit inderdaad nog een foutje in.
Ik ben iets te rap geweest.
Groeten plongske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan