• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uurloon berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arienlans

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Berichten
168
Ik wil personeel een uurloon betalen. Als ze in een bepaalde periode jarig zijn gaan ze begin van de periode al in uurloon omhoog.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ariën
 

Bijlagen

  • Map.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 51
Misschien een gekke vraag, maar waarom niet gewoon per 1e van de maand omhoog met het uurloon ?

Want wat als je op 2 januari geboren bent??
 
Wij doen het per periode, omdat er ook een bonus regeling achter zit die geld voor die periode.
Om wel maandelijks uit te betalen hebben we periodes van 4 of 5 weken.

2 januari valt voor ons in periode 12 van 2010 en zou je in periode 12 in 2010 al een hogere uurloon gekregen hebben.

Ariën
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Met vertikaal zoeken kom je een heel eind .. :p
Alleen: de geboortedatum is natuurlijk niet te vinden binnen de gestelde perioden, want het 'jaar' klopt nooit; maar wél de maand en de dag (hulpkolom C)
En ook voor het vinden van de juiste leeftijd (kolomnummer binnen de matrix heb je een hulptabelletje nodig (kolommen O en P)

Bekijk bijlage Uurloon.xls
 
ben nog even verder gaan knutselen

ik heb het volgende gedaan:
wat is de leeftijd begin van het jaar
in welke periode is men jarig
als men in die periode of ervoor jarig is gewees dan leeftijd + 1

in het voorbeeld van vanveelen komt het nog voor dat je jarig ben in bv periode 4 maar dat je pas opslag krijg als je jarig geweest ben.
hiermee los je dit op.
misschien kan het hier en daar wat korter of kolommen worden samen gevoegd.

Bedankt voor de hulp

Ariën
 

Bijlagen

  • Uurloon(1).xls
    36 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan