• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uurloon keer gewerkte uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWiersma

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Beste mensen van Helpmij.nl,

Voor het werk dat ik doe wil ik graag een urenberekenbaar maken.
Dit heb voor school al een keer eerder gedaan (zonder jullie hulp was dit me niet gelukt), maar ik moet nu is het belangrijk dat de gewerkte uren keer mijn uurloon gaan.
De uren optellen is geen probleem, maar de uren keer het uurloon doen, dit wil niet. Dit komt door de celeigenschappen.
Nu mijn vraag:

Is er een bepaalde formule waarmee je kunt berekenen hoeveel je per zoveel gewerkte uren moet krijgen??

Ik heb er een voorbeeld bij gedaan.

Groeten Kornel.

PS
Ik heb al wat berichten doorgespit en ik kwam erachter dat ik de uren; 18:00 ook als 18,00 op kan schrijven. Problem solved zou je denken, maar ik werk onregelmatig soms ben ik bv 23:30 (23,30) klaar, omdat er in een uur 60 min zitten. Dan werkt dit toch niet?

Bijlagen

ik kan het bestand op deze computer niet downloaden, maar het lijkt het beste 1 tijdseenheid aan te houden. En volgens mij word je loon berekend per gewerkte kwartier. Dus als je dan je uurloon omreken naar een kwarier loon, en dan invoer hoeveel kwartier je heb gewerkt moet het werken.

Maar ik ben ook geen expert in excel, en doordat ik het bestand niet kan downloaden nu kan ik de plank helemaal mis slaan, dan mijn excuses :P. Maar hoop dat ik je zo wat verder help.

Ik kan je helpen, maar ik heb net mn comp ingericht, dus ik heb nog geen excel, ik zal ff installeren

Joren 007

EDIT: Sorry het lukt mij ook niet. Misschien zou je de uren op een andere manier op kunnen schrijven.

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt het zo goed alleen hij kijkt alleen nog maar naar de uren..

Bijlagen

ik heb zo iets ook voor mijn vrouw gemaakt.

zij vult dan het antal gewerkte uren in en je ziet dan zelf wat ze die week verdiend heb.
ook telt alles elkaar op zo dat je ziet hoeveel uur ze in het jaar gewerkt heeft en hoeveel ze verdiend heeft dat jaar.
ook berekend hij haar reiskosten.
als je het bestandje wil hebben moet je je me mail adres maar doorgeven.

je hebt dan een goed opstapje.
het enige wat je dan moet veranderen is je uurloon en eventueel je reisbedrag.

ik hoor het wel

Geplaatst door RGTMO
Volgens mij werkt het zo goed alleen hij kijkt alleen nog maar naar de uren..

Jo RGTMO,

super bedankt zeg, dit was precies wat ik bedoelde!!

Ook bedankt voor de overige reacties.

Groetjes!

En nu berekent hij ook de minuten. Is dit het zoals je bedoelt?

bedankt kan ik ook gebruiken ik heb echter een probleem:
als ik als start 07:30 em stop 22:00 invoer geeft het 15:50 aan moet echter 14:50 zijn weet iemand hoe dat kan?
het is alleen met dst tijdstip

Beste naco,

Je kunt beter een eigen topic beginnen dan op een hele oude reageren.

Groeten,
Richard

de formule kan overigens ook zijn:
Code:
=ALS(E5-D5>0;E5-D5;1-(D5-E5))
Met als opmaak: :mm

Groeten,
Richard

dan kom ik weer terug op mijn eerste opmerking: Begin een eigen topic.
Zet er ook even een voorbeeldbestandje in met je formules.

Richard

bedankt kan ik ook gebruiken ik heb echter een probleem:
als ik als start 07:30 em stop 22:00 invoer geeft het 15:50 aan moet echter 14:50 zijn weet iemand hoe dat kan?
het is alleen met dst tijdstip

Ook al staat de vraag opgelost bij deze de juiste formule
Code:
=(ALS(UUR(E7)-UUR(D7) < 0;UUR(E7)-UUR(D7) + 24;UUR(E7)-UUR(D7))) [COLOR="Red"][SIZE="4"]-[/SIZE][/COLOR] ALS(MINUUT(E7)-MINUUT(D7) < 0;(MINUUT(E7)-MINUUT(D7) + 60) / 60;(MINUUT(E7)-MINUUT(D7)) / 60)
en zo zal het uurloon ook werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan