Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efsane 66

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Geachte leden,

Ik gebruik een Packard Bell laptop met 4gb Ram geheugen. Ik krijg telkens een foutmelding met uitroepteken. Er staat namelijk op dat ik over onvoldoende geheugen beschik. Mijn prestaties (Systeeminstellingen) heb ik aangepast in "Begingrootte (Mb): 6000, Maximale grootte (MB): 8000".

Wie of wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dit al ongeveer 1 maand. Ben het eigenlijk nu beu. Aub help mij:(

Hallo,

dit heeeft met je werk geheugen en pagefile te maken. Als je een D:\ schijf hebt.. Maak daar eventueel nog een pagefile aan. Dat doe je zo: Start>rechtermuisknop op computer of deze computer>eigenschappen>geavanceerde systeeminstellingen>klik in de venster op het tabblad geavanceerd>klik hier op instellingen het in eerste vak>klik op het tabblad geavanceerd>klik hier waar staat hoeveel geheugen er is>op instellingen> klik het bovenste vinkje uit>klik op de schijf en klik op het bolletje achter door windows laten beheren>klik op instellen>Herstart de PC.

Gein, zet hem op 0, reboot en maak weer een nieuwe, het wisselbestand is gefragmenteerd waardoor je die melding krijgt, zou zijn opgelost in Vista en W7, niet dus.

Hallo,

@lange pier, ik denk dat hij nog op XP draait, heb zelf 7 heb het daar niet op.

Topic opgeschoond. Berichten die niets bijdragen verwijderd.

mischien een rare vraag maar heb je nog wel vrije ruimte op je c:/ schijf??

Neen Lange Pier, het is nog altijd hetzelfde :(... ik heb ook geprobeerd voor een Pagedefrag maar het is me niet gelukt. Ik krijg een foutmelding run this as administrator ofzoiets

Alles op 0 zetten, rebooten en weer windows laten beheren wil niet.
Hoeveel volumes ( schijven met een schijfletter ) heb je?

Indien je rechtermuisklik op een exe doet en kiest voor uitvoeren als administrator werkt het?

Alles op 0 zetten, rebooten en weer windows laten beheren wil niet.
Hoeveel volumes ( schijven met een schijfletter ) heb je?

Indien je rechtermuisklik op een exe doet en kiest voor uitvoeren als administrator werkt het?

wil niet?? Je eerste zin heb ik niet egt begrepen. Ik heb als aangepaste grootte alles dan op 0 gezet. Nu ga ik even rebootten en daarna moet ik weer door windows laten beheren aanvinken zeker?

Ik heb momenteel 2 volumes ter beschikking. Ja als ik rechtermuisklik doe op een exe werkt het wel bv. cmd.exe :)

Ok, aha! ( Met het risico dat Lange Pier me voor is ;) )

Dat zijn dus zgn. Onderhoudstaken & die kan je dus (standaard) alleen uitvoeren als je aangemeld bent als (een) Beheerder. Vandaar die foutmelding.

Ik lees het nergens terug, & voor ons is het wel handig te weten welke Windows, versie (bv. Home) & 32 of 64 bit. Kan je vinden in Start, Computer, rechterMuisKlik, Eigenschappen.

wil niet?? Je eerste zin heb ik niet egt begrepen. Ik heb als aangepaste grootte alles dan op 0 gezet. Nu ga ik even rebootten en daarna moet ik weer door windows laten beheren aanvinken zeker?

Ik heb momenteel 2 volumes ter beschikking. Ja als ik rechtermuisklik doe op een exe werkt het wel bv. cmd.exe :)
Je kunt via defrag zien of er op de andere schijf ook een deel van het wisselbestand staat, het wordt in het groen weergegeven.
En die Pagedefrag is een zip, uitpakken en die exe als admin uitvoeren werkt dan nu wel?

@TheKnight, ben van nature traag.:P

Windows 7 Home premium 64 bit

Ik heb een andere versie gedownload nu is het wel gelukt:)

Neen nog altijd krijg ik foutmelding, uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar. Sla uw bestanden op en sluit deze programma's: Firefox en Google Chrome:(

Zet nog eens alles op 0 en reboot, kijk ook daar of er niet op een andere schijf een pagefile staat.
Weer terug in mapopties alles zo zetten dat je alles kunt zien en kijk/zoek naar een bestand met de naam pagefile.sys, is die er?

Overigens kun je met Firefox die melding krijgen als je filmpjes van Youtube o.i.d. afspeelt, heb ik ook wel eens, niet op letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan