Uw mening aub

• Onderwerp starter Onderwerp starter bug
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bug

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo,

Nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen en ik zou jullie mening willen over het volgende.

Ik heb van de week een nieuwe notebook besteld en wel een HP 550 met een 1 x Intel® Celeron® M 550 2.0GHz, 533MHz,Intel® Graphics Media Accelerator X3100, uitgebreid geheugen naar 3072MB, 15,4"scherm ,WLan en bluetooth onboard en Wondows Vista geïnstalleerd.

Waarvoor zal ik hem gebruiken: beetje internetten, music downloaden en afspelen via een versterker. En uiteraard wel het liefst tegelijkertijd. Geen games, videobewerking of DVD downloaden,bewerken of afspelen.

Heb ik hier een goed systeem voor aangeschaft of .......?

Alvast bedankt voor jullie reactie !!!

Dat zal er allemaal prima op werken.
Doordat je een uitbreiding van het systeemgeheugen hebt naar 3 Gb zal het gebruiken van meerdere applicaties tegelijk geen probleem hoeven op te leveren.
De processor en videokaart zijn niet de meest krachtige, maar voldoende voor wat jij er mee wilt.

Hallo,

Nu hoor ik hier en daar verschillende verhalen en ik zou jullie mening willen over het volgende.

Ik heb van de week een nieuwe notebook besteld en wel een HP 550 met een 1 x Intel® Celeron® M 550 2.0GHz, 533MHz,Intel® Graphics Media Accelerator X3100, uitgebreid geheugen naar 3072MB, 15,4"scherm ,WLan en bluetooth onboard en Wondows Vista geïnstalleerd.

Waarvoor zal ik hem gebruiken: beetje internetten, music downloaden en afspelen via een versterker. En uiteraard wel het liefst tegelijkertijd. Geen games, videobewerking of DVD downloaden,bewerken of afspelen.

Heb ik hier een goed systeem voor aangeschaft of .......?

Alvast bedankt voor jullie reactie !!!
Wil je vertellen wat je voor het apparaat hebt betaald / moet gaan betalen?

Net geen € 400,--

Lijkt me een goede prijs ?:thumb:

Laatst bewerkt:
Overigens............. nog van harte welkom bij de Helpmij!

Net geen € 400,--
Lijkt me een goede prijs ?:thumb:

Ehh, als je het goed vindt dan laat ik die vraag vooralsnog even onbeantwoord. Het is mogelijk een beetje een kwestie van relativiteit.

Ik heb gisteren en eergisteren in een topic mogen praten met iemand die ook een laptop gaat kopen. Dat bericht vind je hier. Kijk even naar het bericht van gisteren dat om 14.24 uur is geplaatst. Als dat klopt (en hij heeft inside informatie, dus waarom niet?) dan zou je voor een prijs die toch vrij aardig in de buurt komt van jouw laptop, er eentje kunnen aanschaffen die als het auto's zouden betreffen, te vergelijken zijn als een 3 cilinder Volkswagen Fox en een Volkswagen Golf TDI.

De processor bijvoorbeeld staat in deze lijst op plaats 164, terwijl de processor van het laptopje dat ik straks zal linken, op plaats 88 staat. Ook al zouden de waardes erachter je weinig zeggen, de schokkende verschillen in prestaties mogen duidelijk zijn.

Dan het videogedeelte. In dit linkje tref je de videokaart in jouw laptop aan in de klasse 5 kaarten, terwijl de videokaart in het laptopje dat ik dadelijk ga linken een klasse 3 videokaart betreft. Nu zegt de klasse misschien nog niet alles, maar in hetzelfde linkje staat een percentage achter elk kaartje. Dat percentage vertegenwoordigt een waarde, vergeleken met de snelste kaart die zij hebben bekeken. Zo staat jouw laptopvideokaart op een waarde van 5% en de videokaart waar ik het over heb op 26%. Ook dat zijn redelijk afwijkende waardes.

Tot slot, denk aan het kortingspercentage dat Wehkamp gaat geven en vergelijk dan dit laptopje eens met de door jou bestelde.

Mocht je de jouwe op het w w w hebben gekocht én je zou na het lezen van dit topic tot een heroverweging komen, weet dan dat een internetaankoop binnen 7 (?) dagen -na levering- ongedaan kan worden gemaakt.

Ondanks jouw beperkte eisen denk ik dat je jezelf mogelijk redelijk tekort doet als je de te verwachten prestaties van de beide HP'tjes vergelijkt en de prijs / prestatieverhouding daaraan relateert. Vergeet daarbij niet dat de weekendkorting nog van de prijs af moet zoals die nú in de link staat!

Indien van toepassing : sterkte!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie !!!

Om te beginnen vind ik je vergelijking van de VW Fox en golf wel erg leuk, gezien ik een echt VW kever fanaat ben. Om de vergelijking door te zetten. Dit kevertje brengt me elke dag daar waar ik zijn wil en denk dat mijn bestelde laptop mij ook in die zin zal bevallen.

Ik heb de linkjes die je in jouw bericht hebt gezet gevolgd en daaruit concludeer ik dat ik een betere HP bij Wehkamp van het weekend kan kopen voor ongeveer € 550,--. Maar dat is toch nog € 150,-- meer dan dat ik voor die van mij moet gaan geven. Na het lezen van dat topic is het me toch wel wat gaan duizelen.
In je eerste reactie meldt je dat deze laptop voor mijn toepassingen voldoende is en daar hou ik me dan ook maar aan vast. Zal toch een kwestie van uitproberen zijn.

Daarnaast, ik heb mijn laptop besteld bij een echte computerwinkel. Ik verwacht daar (hoop het niet nodig te hebben) betere service van in geval van defecten dan een internetshop.

Toch bedankt voor het meedenken en adviseren.

Laatst bewerkt:
Mogelijk maak je een kleine maar niet onbelangrijke rekenfout? Het laptopje dat ik gevonden heb, kost nú bij Wehkamp 599,--. Daar gaat zaterdag 19% vanaf.

Het sommetje: 599 -> 1% daarvan = 5,99. Dit vermenigvuldigd met 19 geeft 113,81.Dit bedrag vervolgens afgetrokken van de huidige prijs levert een aankoopbedrag op van € 485,19.
Dat is een tientje of 8 meer dan wat je voor de bestelde laptop betaalt.

Wat de prestaties betreft zijn ze eigenlijk onvergelijkbaar want wat de snelheid van een computer bepaalt, processor, videokaart en geheugen, zijn in dit geval schokkend anders. (op de 1 gig geheugen na)

Laatst bewerkt:
En betreft die klasse indelingen.

Er is ook nog een klasse 6. :)

Positief denken !!!

Bedankt voor je reactie !!!

Om te beginnen vind ik je vergelijking van de VW Fox en golf wel erg leuk, gezien ik een echt VW kever fanaat ben. Om de vergelijking door te zetten. Dit kevertje brengt me elke dag daar waar ik zijn wil en denk dat mijn bestelde laptop mij ook in die zin zal bevallen.

Ik heb de linkjes die je in jouw bericht hebt gezet gevolgd en daaruit concludeer ik dat ik een betere HP bij Wehkamp van het weekend kan kopen voor ongeveer € 550,--. Maar dat is toch nog € 150,-- meer dan dat ik voor die van mij moet gaan geven. Na het lezen van dat topic is het me toch wel wat gaan duizelen.
In je eerste reactie meldt je dat deze laptop voor mijn toepassingen voldoende is en daar hou ik me dan ook maar aan vast. Zal toch een kwestie van uitproberen zijn.

Daarnaast, ik heb mijn laptop besteld bij een echte computerwinkel. Ik verwacht daar (hoop het niet nodig te hebben) betere service van in geval van defecten dan een internetshop.

Toch bedankt voor het meedenken en adviseren.
Die reactie over het toereikend zijn kwam niet van mij (maar van Maestro12), maar ik onderschrijf 'm wel (voor 75%).
Ik denk te weten dat jij al heel snel de beperkingen van je nieuwe laptop ontdekt, óók als je 'm alleen maar gebruikt voor de dingen die je beschreef.

Tussen de Fox en de Golf zit óók nog de Polo...................... (waarmee ik het prestatie / uitrustings / comfort verschil nog eens wil benadrukken)

Ik kan tot slot alleen maar zeggen: Heel veel plezier met je nieuwe laptop en áls je er onderuit zou kunnen, zou ik het je toch wel adviseren.

Laatst bewerkt:
Oeps,:o

Klein rekenfoutje

Oke daar heb je gelijk in, scheelt het inderdaad nog maar €80 ongeveer. Verschil is niet echt groot en de functionaliteit wel.
Maar goed, zoals ik al zei, ik heb hem al besteld bij een winkel en mogelijk dat hij al morgen of van het weekend binnen komt. Ik heb dan wel de service van de winkel maar of dat dan weer €80 waard is ????
Heb eerlijk gezegd ook niet op Wehkamp gekeken toen in aan het orienteren was. Leek me nou geen winkel op het gebied van multimedia. Alweer vergist. Nou wie weet voor mijn volgende aankoop op dit gebied toch ook maar eens daar kijken.

Toch denk ik dat ik geen miskoop gedaan heb, toch???
Ook de HP550 is toch een goede machine voor mijn toepassingen?

Miskoop nee, maar als ik de Volkswagen autootjes weer als voorbeeld mag gebruiken?

Als je jezelf voor 70% in een grotere stad verplaatst en voor 30% op buiten(snel)wegen, dan zal je aan de Fox qua prestaties en comfort (uitrusting) een prima auto hebben (weinig missen tijdens die korte ritjes). Waar je je begint te ergeren aan de Fox is wanneer het hier in Nederland van september tot en met april waait / regent / sneeuwt en je voor 30% op de snelwegen rijdt. Het weggedrag bij regen / inhalen / geluidsniveau / ruimte en comfortniveau, zul je bij een Golf mogelijk toch anders ervaren dan met Fox. (?)

Als dan de Golf t.o.v. de Fox óók nog maar € 250,-- duurder is, daar waar het verschil normaal € 2500,-- bedraagt, welke zou je dan gekocht hebben? (Ik chargeer natuurlijk)

Misschien doe je er verstandig aan om bij toekomstige computeraankopen vooraf op dit forum om wat meningen te vragen?

Laat ik er dit nog aan toevoegen: vele mensen hebben een aversie tegen het kopen van een laptopje bij een winkel als bijvoorbeeld de Aldi. Neem één ding van mij aan: op het moment dat de Aldi weer eens een aanbieding heeft met een Medion, sla dan toe (als je op zo'n moment zoekende bent) en arresteer zo'n ding. Voor de prijs die ze er op dát moment voor vragen, vind je géén andere / betere laptop. De kwaliteit van de Medions heeft zich inmiddels wel bewezen, over de service van de Medions (Aldi) hoor ik geen negatieve bijzonderheden, althans niet meer of meer minder dat van een welk willekeurig ander merk.

Laatst bewerkt:
Dat laatste (eerst informeren en dan kopen) zal ik zeker doen !!!

Bedankt voor je adviezen en tijd.

Ondertussen zal ik straks als ik achter mijn nieuwe laptop (kevertje) zit niet te veel aan vandaag terugdenken en gewoon gaan genieten van mijn nieuwe laptop. Want wat ik nog niet gemeld heb is dat ik nu ook achter een laptop zit. Dit is een Toshiba Tecra 8100 en een zeer betrouwbaar en goed systeempje maar te langzaam voor deze tijd. Denk dat ik daar ongetwijfeld in ieder geval wel op vooruit ga.

Nogmaals bedankt !!!

Laatst bewerkt:
Dáár ben ik zeker van, want in jouw huidige machientje zit een P3 o.i.d.

Klopt!

Met 256Mb geheugen en een kloksnelheid van 597Mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan