Uw mening graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wel handig als je link hier plaatst, klikt wat makkelijker
Dat doe je door de tekst te selecteren waar de hyperlink achter moet en dan op de wereldbol hierboven klikken.

De site zelf is wel aardig. Rustige kleuren en grote letters verhogen de leesbaarheid. De HOME toets ontbreekt op een aantal pagina's en op een andere werkt hij helemaal niet.

Ron

url en home

Ron, bedankt
De verwijzing werkt nu, ik kende dat truukje niet.
En de "Home" staat inderdaad niet op pagina's waarbij de hele kop niet veranderd bij aanklikken van een andere pagina. Maar ik zal er nog eens goed naar kijken.
Heb je nog andere tips om van "Wel aardig" naar "heel goed" te gaan? Of ben ik nu te optimistisch??????

Laatst bewerkt:
www.Buizenversterker.nu

Na de opmerkingen van Ron heb ik heel wat werk besteed aan het overzichtelijker maken van alle koppen met knoppen. Ook is gecontroleerd of alle knoppen werken.
GRAAG HOOR IK ALSNOG WAT MENINGEN
www.buizenversterker.nu

Alvast bedankt
Hans

Niet roepen graag.

Ik vind de site niet echt overzichtelijk. Ik vind er mijn weg niet in terug. Er flitsen overal knoppen van menu's als je ergens op klikt. De indeling van de site (menu / submenu's ...) is mij niet duidelijk; noch waar ik ben als er een pagina open staat.

Hoi,
Het onderwerp spreekt mij niet erg aan, dus bij de startpagina zag ik een foto van pappegaaien en dacht dat het dan wel over buizerds zou gaan of andere vogels. ik vond het wel verwarrend.
voor de rest lijkt het wel leesbaar en overzichtelijk, voor de liefhebber van dit onderwerp.
succes!
Imke

Tips om de navigatie te verbeteren:

De knoppen van een menu moeten altijd op dezelfde plaats staan.

De hele situering van een pagina moet in de menu's staan: dus zowel hoofdmenu / huidige submenu / huidige subsubmenu en eventueel nog verdere onderverdelingen moeten steeds zichtbaar blijven.

Een dubbele fout tegen bovenstaande twee tips ontstaat bijvoorbeeld door op TRIVER te drukken.

Als je op een pagina bent dan moet de knop voor die pagina niet verdwijnen, maar een ander kleur krijgen. Nu staat die er nooit en dat is nogal verwarrend: je snapt niet goed waar je bent in de navigatie en welke pagina's je al bezocht hebt of welke pagina's op hetzelfde niveau staan. En als je een andere pagina bezoekt dan verspringen de knoppen en staat daar plots de knop van die vorige pagina met een titel die je nog nooit gezien hebt en dat is erg verwarrend. De pagina hieronder is trouwens een pagina waar de link naar de pagina zelf er wel op staat, en het is volgens mij de enige

http://www.buizenversterker.nu/Algemeen/bouw algemeen/bouw algemeen.htm

waar de knop "bouw algemeen" op staat.

Overzichtelijkheid

Allereerst allemaal bedankt. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik altijd gelijk heb, jullie opmerkingen zijn zeker belangrijk.
Maar veel opmerkingen komen wel erg uit het standaard hokje, met name het gebruik van staande frames met uitvouwlijstjes.
Ik heb juist geprobeerd eens iets anders te doen. Bij het algemene deel is de kop "Buizenversterker". Ga je naar een van de twee versterkers: Triver of KukeleKu, dan kom je in een heel ander deel en je ziet ook een andere kop.
Verder staat duidelijk bovenin op welke pagina je bent, alleen niet als knop. De knop voor die pagina zou toch geen reactie geven en is dus expres weggelaten.
En wat "het "flitsen" betreft, ik zie het niet. Maar ik kan natuurlijk frames gebruiken, dan blijven die staan. Maar frames worden ook vaak juist afgeraden.

Laatst bewerkt:
Knoppen en tekst

Beste Keej

Ik heb de site nogmaals doorgeklikt, je hebt eigenlijk wel gelijk dat het moeilijk te zien is op welke pagina je bent. Ik zal in elk geval door de hele site de plaats van de knoppen nogmaals bekijken, al staan de veranderende knoppen wel allemaal midden boven.
Het belangrijkste: Ik zal zorgen dat bovenin dezelfde tekst staat als in de knop van die pagina. Alleen niet in "knopvorm".
En misschien helpt een aparte algemene navigatie-pagina.

dag Hansvol

Ik had na een tijdje wel door hoe het werkte, maar in het begin snapte ik het echt niet.

Inderdaad staat dus wel bovenaan waar je bent, maar toch komt het veranderen van die menu's verwarrend over. Vooral dus het feit dat die niet altijd op dezelfde plaats staan.Met het "flitsen" bedoel ik gewoon dat bij een klik de ene knoppen verdwijnen, op andere plaatsen knoppen verschijnen, of de titels op de knoppen veranderen.

Dat de link naar de pagina zelf erop zou staan is niet erg. Bijna alle menu's werken zo. Wel zou ik het een ander kleurtje geven als je op de pagina zelf bent (en daar consequent in zijn). Of zoals je zegt kan je er eventueel ook nog voor zorgen dat je er niet meer op kan klikken.

Een sitemap kan je maken, kan inderdaad nuttig zijn.

Wacht even

Beste Keej

We zijn het wel eens.
Wil je alsjeblieft over een week nog eens kijken? Ook anderen trouwens.
Ik ga inderdaad de knoppen aanpassen in kleur en plaats en misschien nog meer dat mij opvalt na jullie commentaar..

Mvrgr.
Hans

Gaat de goede richting uit, vind ik al een stuk vlotter navigeren.
Nog niet helemaal perfect, maar dat komt wel goed.
Nog over de navigatie zou ik niet in twee kolommen werken maar alles gewoon laten doorlopen, maar dat hoef je niet per se te veranderen. Anderen vinden dit misschien niet storend.

Over de inhoud ga ik mij niet uitspreken, het onderwerp interesseert mij niet onmiddellijk, maar ik hou het niet voor onmogelijk dat ik ooit in zo'n dingen geïnteresseerd zou raken. Wat ik wel zou doen, en nu niet het geval is, is beginnen op de hoofdpagina met een tekst waar het precies om gaat (wat is een buizenversterker, wat is je bedoeling met het bouwen van een buizenversterker, wat is de bedoeling van de website).

niet slecht maar ik zou bv de tabelranden in een kleurtje zetten en bij bv links gewone tekstlinks ipv ook knoppen te gebruiken.

Anders ziet het er heel overzichtelijk uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan