Uw Systeem In Één Oogoplsag Inzichtelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Hallootjes... Zijn we weer... Mijn partner zoekt een progje wat in één oogopslag laat zien hoe zijn systeem in elkaar zit...

De bedoeling is om inzichtelijk te maken welke bestanden er op zijn systeem huizen PLUS de eigenschappen ervan. Je krijgt als het ware een totaaloverzicht in één
venster, wat laat zien wat er speelt... Tevens is het de bedoeling om de info (snapshot) weg te schrijven als een .txt bestand.
 
Speccy gaat over de systeem hardware, niet over bestanden...
Het programmaatje Treesize Free laat een overzicht zien van de data spreiding over de verschillende directories en mappen zodat je kunt zien waar de meeste data in aanwezig is.
Er is echter ook een betaalde Pro-variant waarmee je ook bestanden kunt zoeken etc. maar of dat hetgeen is wat je zoekt moet je zelf bekijken.
 
Speccy gaat over de systeem hardware, niet over bestanden...

U heeft helmaal gelijk. Ik ben zo gefocussed op systeem hard- en software dat als ik de opmerking " hoe zijn systeem in elkaar zit..."ik gelijk aan windows denk
 
Geen punt, de startpost is inderdaad lichtelijk verwarrend, moest het ook 2x lezen voor ik door had waar het om ging want Speccy was ook mijn 1e gedachte :D:thumb:
 
Daar is Windows Verkenner voor. Per schijf krijg je overzichten van wat daar staat. Links kun je alles uitvouwen.
Het is mij niet duidelijk wat jij precies wilt. Met duizenden bestanden is het lastig om alles op één scherm te krijgen, laat staan wat het nut van een tekst-bestand is. Je zoekt een bepaalde map en bestand veel sneller met > Zoeken
 
Laatst bewerkt:
Windows Verkenner geeft basaal weer wat er in mappen zit... Het moet gedetailleerder... Hoeveel ruimte neemt 'wat' in beslag en is het écht nodig ook... Treesize klinkt wel lekker...

Dank u.
 
Inderdaad, dat is duidelijker. Daar is het genoemde programma voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan