Vaag beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

headout

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik heb een probleem met een beeldscherm: in het midden is de tekst zeer moeilijk te lezen, zijkanten zijn wel goed te zien/lezen.
Ik heb zelf nagedacht waar het probleem kan zitten:
* drivers (geen idee of dit verschil uit zou kunnen maken)
* verversingsfreq staat niet goed
* monitor kaduuk?
* monitor kabel kaduuk? Kabel is niet los, zit vast aan de monitor. (Zijn ze dan uberhaupt wel los te krijgen?0

Iemand anders nog ideeen?

Is er nog iemand met een serieus bedoeld antwoord?

Want met "koop een nieuwe" schiet ik niet veel op, tenzij je erbij zet waarom je dat denkt.

Hallo

Ik kan mij ook aansluiten met het eenvoudigste antwoord ....koop een nieuwe , maar een goede technieker hersteld eerst alles 8 maal alvorens vertikaal te klasseren , dus .....

Indien ik het goed begrijp , dan is het beeld "kontrast " goed aan de randen v/h scherm o.k. maar in het centrum ....niet o.k. ???"troebel????"out of focus???"

1 test dit scherm eens uit op een andere p.c.

2 test dit scherm eens gewoon onder d.o.s. "tekstmode"

Uiteraard checken of dit de betrokken symptomen geeft.

Indien ja....dien je deze monitor te openen , daar de "focusspanning" v/d beeldbuis om de een of andere reden verlopen is.....

Videosignaal aanbieden en ....heel langzaam aan de FOCUS regelaar op de lijntransfo draaien , tot het beeld zo helder mogelijk is....ook controleren in de hoeken en centrum v/h/ scherm.......

Indien al het voorgaande voor u chinees is , zou ik voorstellen om deze in een t.v. hersteldienst binnen te doen , want in een kleurenmonitor zijn wel degelijk levensgevaarlijke spanningen aanwezig....dus de nodige veiligheidsmaatregelen nemen = aangeraden...

Hopelijk iets dichter bij de oplossing ???????

Peter

Peter, bedankt voor je antwoord. Daar kan ik tenminste iets mee, een nieuwe kopen kan altijd nog.

Met focusspanning heb ik geen ervaring, dus indien nodig stuur ik de monitor in voor reparatie.

In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan