vaag bestand met onbekende naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

GettingCrazy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
85
Hallo,

Ik heb sinds kort een onbekend bestand in de root van C:\ staan. Het enige wat ik zie is dat het een documentsjabloon is met de naam ~

Hierin staan alle e-mailadressen van iedereen die me ooit een mail gestuurd heeft, of van mij heeft ontvangen.

Dit bestand heb ik nog nooit eerder hier zien staan. Het valt vooral op, omdat ik nooit iets in de root laat staan.
Heeft iemand enig idee of dit misschien van een virus afkomstig is?
 
sparky2000nld,

Je hebt het in iedere geval niet nodig, dus je kunt het gewoon verwijderen. Dat is zeker.
Als je zeker wil weten of je iets hebt of niet, scan dan even op www.housecall.nl
 
Ik heb hetzelfde bestand ( c:\~) en kan er bijzonder weinig over vinden. Verwijderen is geen probleem en een virus is niet de oorzaak.. Ik ga weer eens naar de oorzaak zoeken ;)
 
Geplaatst door Tiborv
Dat is 'm...

That file is the backup for yourname.wab (the OE Address Book). But now, after the glitch, the .wa~ file is no longer getting updated when you make a change to Address Book. Rather it goes to your Desktop as "~" instead of to C:\Windows\Application Data\Microsoft\Address Book as yourname.wa~.

Foutje van M$ dat ze aldoor nalaten te herstellen.

Groetjes,

Pieter
 
Ik las het, ik kan er niet mee zitten. Wordt elke week automatisch verwijderd :D
 
Geplaatst door Tiborv
Ik las het, ik kan er niet mee zitten. Wordt elke week automatisch verwijderd :D

Worden de veranderingen in je adresboek wel bijgewerkt?
Bij degenen waarbij het ~ bestandje op het bureaublad terecht komt blijkbaar niet.

Groetjes,

Pieter
 
Nou die threads verklaren een boel, geen virus in ieder geval. Ik keek er zo vreemd tegen aan. In de eerste instantie dacht ik dat het iets met een virus, of spyware te maken had. Bij mij worden de veranderingen in het adresboek doorgevoerd tenminste en da's het belangrijkste. Maar goed ik blijf het toch een wazig ding vinden.

Bedankt voor jullie reacties allemaal
 
sparky2000nld,

Iedereen heeft dit bestand soms. En je kunt hem zonder probleem verwijderen.
Sterker nog: Alle bestanden die zo een teken hebben: *.*~ of zo een: *.~ mag je verwijderen zonder probleem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan