Vaag geluid ventilator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roderkerken

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Mijn computer deed het eerst nog gewoon, de volgende ochtend maakt mijn ventilator (degene waar de stromstekker ingaat) een heel erg raar en hard geluid. Ik zie dat mijn beeldscherm geen beeld geeft en de computer doet helemaal niks.

Ook krijg ik mijn cdrom en dvd spelers niet open door op de knop te drukken. Ligt dit alles aan mijn ventilator en wat zou ik hier aan kan doen, ik heb al wel wat dingen geprobeert:

Ik heb de zeikant van mijn kast erafgehaald en voorzichtig de binnenkant uitgestofzuigt waaronder ook de ventilator, dit heeft echter helemaal niks uitgemaakt.

Help mij!!! veel belangrijke dingen staan erop:(

Aan je uitleg te lezen, zou ik besluiten dat je voeding defect is. Want die ventilator die jij bedoelt, is deze van de voeding. Probeer eens een andere voeding. Oh, je hebt per toeval geen overspanning binnen gekregen?

heb geloof ik geen overspanning gehad nee, maar moet iik nu een nieuwe voeding gaan kopen dan en waar zou dat moeten?

Nu ja, dadelijk een nieuwe voeding kopen, zou ik nog niet doen. Kan zijn dat er nog iets anders of meer aan de hand is. Ken je niemand die even een voeding kan lenen?? om te proberen.

ik zal eens kijken, maar ik had ook zoiets gehoord dat je je voeding kan resetten, enig idee hoe?

Nu ja, resetten. Als het een moderne voeding is, is die eigenlijk beveiligd tegen kortsluitingen. Wat je kan doen is de netstekker uit je voeding halen en een paar uurtjes late "rusten". de veiligheid zal dan dan terug in "normal operating mode" komen. Maar of dit de oorzaak is ?? heb geen glazen bol, maar probeer eens.

Heb net even wat geprobeert, toen kwam er kortsluiting en nou gebeurt er helemaal niks mee. heb geen keus meer dan een nieuwe voeding te kopen.

Toch bedankt voor alles:thumb:

Hallo

Wat je hebt "geprobeert' , vermeld je niet .....

Vermoed echter dat "je sluiting hebt gemaakt op 1 v/d uitgangsspanningen".

Maar .... elke powersupply bevat een interne zekering .

Soms in een voetje "duurdere modellen" , meestal rechtstreeks gesoldeerd op de printplaat.

Indien je geluk hebt , is enkel deze zekering defekt .

Het smeren van de fan , of vervangen d.m.v. een nieuw exemplaar is meestal afdoende.

Uiteraard zijn er in een "geschakelde pc. voeding" dodelijke spanningen aanwezig , en indien al het bovengaande voor u "chinees" is , blijf er dan af , en koop een nieuwe voeding..

Peter

Ik heb reeds een deskundige ingeschakeld dus word het gemaakt. Hij gaat ervanuit dat enkel de voeding kapot is, met een beetje pech ook het moederboard maar waarschijnlijk alleen de voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan