vaag internet probleem....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudiepudie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
86
hallo beste mensen,

ik heb sinds gister een heel vaag internet probleem....
ik heb glasvezel en dat werkte altijd prima.
wij hebben een N router van linksys:
http://www.officecentre.nl/NEL/Catalog/cat_detail.asp?webid=5894276
het probleem is dat sinds gister we geen internet meer konden maken....
normaal resetten wij de router dan..
had ook geen zin en als we internet hadden dan viel dat na 1 minuut uit.
met een laptop naast de router konden wij ook geen verbinding maken...
hij vond de router wel alleen kan je dan niet op internet.
mijn pa heeft al een andere router gehaaldt wel de zelfde maar nieuw.
en hij kan met een kabeltje wel verbinding krijgen en draadloos niet...
we dachten eerst dat het aan een soort 'internet verzender' in de router lag, maar nu we een nieuwe hebben maakt het geen verschil....
het probleem ongeveer is dat we met een kabeltje wel verbinding kunnen krijgen maar draadloos opeens niet meer wat kan het probleem zijn?

oh ja, wij kunnen ook niet alle computers en laptops in huis aansluiten met een kabeltje...


met vriendelijke groeten,

rudiepudie

PS: weet je waar het misschien aan kan liggen post gewoon:thumb:
 
Hoi,

Het zou kunnen dat je bij de instellingen van je router de 'Wireless' uit hebt staan....?

Rick
 
das is niet het probleem, want we kunnen de router wel vinden maar we krijgen geen internet....
 
IP-adres

Hoi,

Krijg je een IP-adres van de router? (dus een 192.168.xxx.xxx adres)
Indien ja, open dan eens een command venster (windows toets + R, typ CMD)
Vervolgens in het commandvenster het volgende type :

tracert www.google.nl

Als hij aangeeft "unable to resolve host" , dan heb je een DNS probleem>
Indien hij wat anders geeft, kan je dat dan even terugmelden.
 
als wij jou volgen dan doet de computer het wel.
hij zegt 10 dingen met allemaal vage codes. Maar hij geeft niet het probleem aan dat jij had gezegd...
Wij kunnen dus wel een IP adres krijgen... Als je ten minste internetverbinding kan krijgen met je computer / laptop. Dat is eingelijk een groot deel van het probleem zoals ik (zus van rudiepudie) het zie... als je je computer laat zoeken naar netwerken heeft hij ons netwerk wel aan. alleen, wil je dan verbinden maken... dan doet hij het niet.

Ik heb vanmiddag wel een moment internet gehad.. Daarbij heb ik dan de router opnieuw even ingeseld. andere naam en ander wachtwoord;) Voer je dat in bij de andere computers dan zou je gewoon internetmoeten krijgen en dan geeft hij de melding dat het niet lukt en als je verder laat zoeken dan krijg je geen reactie vanuit de router. Ik denk dat het probleem daar in zit.

Ik zit nu met mijn laptop naast de computer met internet en ik heb ook onverwachts internet.. Maar daar zou het niet aan moet kunnen liggen... waar dan wel aan???

Groetjes
 
Hoi,

OK, dus geen DNS probleem. Die vage codes waarover je sprak, kan je daar misschien eens een screenshot van maken en die hier posten. Een tracert commando geeft je de route die je verbinding kiest om het doel (in dit geval www.google.nl) te bereiken.

Als je echt 10 codes hebt gezien, vermoed ik dat je verbinding eigenlijk ok is.

Kan je nog eens volgende test doen :

opnieuw een commando venster openen (zie mijn vorige post)

typ in het commandvenster : ping 192.168.1.1

Normaal gezien moet je 4 pakketten verzenden en terugkrijgen zonder verlies of problemen

Doe dan ook eens : ping www.google .nl

Wat is hier het resultaat?
 
allemaal gedaan en idd 4 pakketten....
ik denk dat dat komt door dat ik een andere router heb aangesloten met een kabeltje..
maar die andere router doet het nog steeds niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan