vaag probleem met netwerk xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandman

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
164
Ik heb op de hoofdcomputer en op de laptop allebei xppro met sp2 geinstalleerd staan
Als firewall alleen op de hoofdcomputer zappro.
Als ik de laptop in het netwerk hang kan ik internetten zodra de hoofdcomputer is opgestart .Start ik tussendoor de laptop opnieuw op kan ik wel over heel het netwerk komen maar niet op internet.

Ook als ik langer als een half uur internet is mijn verbinding via de laptop weg ik kan dan ook niet meer pingen naar bijv xs4all. ik kan wel de gedeelde mappen op de hoofdcomputer zien
De laptop bij een vriendin in haar netwerk gehangen en geen problemen maar thuis begint het vrolijk opnieuw.

Is mijn netwerkkaart in de hoofdcomputer soms brak aan het worden waardoor ik soms wel en soms niet op het internet kan .
Wie heeft voor mij de oplossing
 
En je hebt niet toevallig bij je netwerkkaart staan dat de computer dat apparaat mag uitzetten i.v.m. energiebeheer.
Zo ja haal dan daar het vinkje eens weg.;)
 
Daar stond geen vinkje helaas en het maffe is ik kan niet op het internet surfen maar kan wel naar de hoofdcomputer toe en daar dingen in de gedeelde mappen zetten .
Daarom snap ik het juist niet .
Het heeft voor die tijd als een trein gewerkt hier maar sinds een week of wat niet meer .
 
Ondertussen de netwerkkaart in de hoofdcomputer vervangen
De laptop opnieuw geinstalleerd maar kan nog steeds maar een half uur internetten op de laptop
Als de hoofdcomputer opnieuw opgestart wordt kan ik weer een half uur.
Alle andere onderdelen in het netwerk zijn wel bereikbaar.
Heb nu toch het idee dat het door de sp2 update komt maar kan nergens die instelling of de fout vinden
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen.
 
Je werkt met adsl maar ook draadloos of alleen via netwerkkabel ?
 
Ik werk met een alcatel speedtouch ethernetmodem die aangesloten is via een netwerkkaart op de hoofdcomputer.
 
Geplaatst door zandman
Ik werk met een alcatel speedtouch ethernetmodem die aangesloten is via een netwerkkaart op de hoofdcomputer.

Is het de Speedtouch met 1 netwerkaansluiting ?
Waar sluit je de laptop op aan ?
 
Het netwerk is aangesloten op een 2e netwerkkaart in de hoofdcomputer met een cross kabel op zijn eigen interne netwerkkaart
 
Kun je eens proberen om achter je Speedtouch een switch te hangen en daar op aan te sluiten ?

Misschien kun je die switch even lenen (of kopen ?)
 
Ik heb hier wel een switch liggen maar kan je mij uitleggen wat dan het verschil is in werking
Met de 2 netwerkkaarten heeft het tot nu toe altijd gewerkt zonder dat er een switch tussen heeft gehangen .
 
dit had ik ook is het een rode modem klein ding?;) ??

en als het zo is moet je een nieuwe modem kopen want op die modem kan het niet wij hadden toen een nieuwe modem gekocht voor zo'n 80 euro!!:thumb:
 
Het is een zwart modem met 5 lichtknopjes
Op de hoofdcomputer geen last van wegvallend internet dus denk niet dat het aan het modem ligt.
Alleen last op de client .
 
Het zal wel de Speedtouch Home zijn.
Denk zelf ook dat het aan de SP2 ligt.Heb je de firewall uit gezet ?
 
Het is idd de speedtouch home
De interne firewall van xp is uit op de hostcomputer draait alleen nog zap en daarin staat alles goed afgesteld.
Ik ga morgen eens uitproberen wat er gebeurd met de laptop als ik een schone xp installatie met sp1 terug zet met ghost
Kijken of ik dan wel kan internetten op die laptop .
Ik heb voor de zekerheid vanavond al een image gemaakt van de computer zoals hij nu is dus het is zo terug gezet als het niet werkt .
 
Je weet dat je de Speedtouch Home kunt tweaken naar een Pro zodat je separaat van elkaar kunt werken en dus niet de ene computer aan moet hebben om met de andere op internet (bijv) te kunnen ?

wellicht iets om straks over na te denken.
 
Dat weet ik maar de laptop staat hier alleen aangesloten op het internet als de andere gebruikt wordt. En het tweaken van het modem vindt ik zelf een beetje eng

Vandaag weer verder gegaan met mijn netwerkprobleem . Een andere netwerk kaart weer in de hoofdcomputer gezet en de computer terug geghost naar winxp sp1 . Dan werkt het netwerk dus normaal en kan ik de laptop opstarten wat ik wil maar krijg continu internet
Daarna weer sp2 erop gezet en het is weer bal na een herstart van de laptop geen internet maar wel de rest van het netwerk.

Driver van de netwerkadapter (sis900) in de laptop geupdate maakt geen verschil . Weet nu zelf geen oplossingen meer dan terug gaan naar sp1 maar wil graag voor de veiligheid wel sp2 op de hoofdcomputer hebben staan .
Dus als iemand nog een oplossing weet dan is hij welkom .
 
Netwerk kabel is vervangen voor een nieuwe crossed cable
Daarna dacht ik het werkt weer maar vandaag weer na een uur geen internet meer op de laptop.
Na opnieuw opstarten van de hoofdcomputer kan ik weer internetten.
Probleem blijft dus nog steeds bestaan. Ook terug gaan naar sp1 op de hoofdcomputer brengt geen verbetering snap er echt helemaal niks van
Iets blokt mijn internet na een uur of wat of na een paar keer herstarten maar wat
Iemand nog een oplossing want ik ben het spoor bijster nu heb alles uitgeprobeerd wat ik kan bedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan