• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaag probleem met openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Ik heb een behoorlijk uitgebreid excel bestand gemaakt dat data uit verschillende bestanden haalt. Nu is het probleem dat het bestand de ene keer wel gewoon opent. Maar da andere keer lijkt alsof hij vastloopt, maar uiteindelijk opent hij wel na ongeveer 20minuten. Iemand bekend met dit probleem en ook bekend met de oplossing?

Het bestand staat op een netwerkschijf.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem heeft, anders moet ik het hele bestand opnieuw bouwen. (hopen dat dat helpt)

ik voeg de link naar het bestand op filefront toe omdat het bestand te groot is voor een attachment.(!! zorg dat je geen andere excel bestanden open hebt, want als je deze onder het vastlopen sluit, sluit hij heel excel af !!)

Hopen dat iemand mij kan helpen:o

link naar het bestand: http://files.filefront.com/Statuslijst.zip/;8374266;/fileinfo.html

maar als ik hem op hardeschijf van de pc zelf zet geeft hij hetzelfde probleem. of bedoel je een netwerk probleem qua verwijzingen naar nadere bestanden etc?

Het laatste bedoel ik inderdaad.
Het excel bestand zal gaan zoeken naar de verwijzingen. Als deze op een andere lokatie staan en benaderd moeten worden via het netwerk, ben je afhankelijk van het dataverkeer wat via het netwerk loopt. Nu vind ik 20 minuten wel lang, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe zwaar jouw netwerk belast wordt. Als er toevallig een download loopt en er is veel internetverkeer kan het zoeken van Excel wel wat tijd in beslag nemen.
Ook als er erg lange kabels en eventuele switches of hubs tussen zitten kan dit de snelheid nadelig beinvloeden.

Ik ken jouw netwerk situatie niet.

Laatst bewerkt:
ik zit binnen een heel groot bedrijf met 300pc's, een aantal servers binnen het bedrijf, maar een groot gedeelte staat op een serverpark buiten het bedrijf. Dus misschien zou dit invloed kunnen hebben ?

Dat zou kunnen ja.
Ik vrees dat er met zo'n omvang wel het een en ander via het Netwerk loopt.
En zeker als de verwijzing ook nog op een server staat die buiten het bedrijf via een internetverbinding benaderd moet wordt, ben je ook daar nog eens afhankelijk van.

ik heb hem lokaal gezet en de verwijzingen eruit gehaald en nog steeds doet hij raar:confused:

Beste universe,

Het bestand op internet heeft nog steeds koppelingen, en wel naar:
2007-5 GMP Feed.xls
Rapportage interne audit 30 nov2006.xls
Maar het opent zeer snel bij mij.

Op het blad database zijn ruim 13000 rijen in gebruik. Wanneer je vanaf rij 632 alle rijen verwijderd, wordt het bestand een stuk kleiner. Overigens kunnen daarvan nog wel meer lege rijen verwijderd worden denk ik.

Je gebruikt de functie INDIRECT om naar andere bestanden te verwijzen. Dit zal altijd in een foutmelding resulteren behalve als die bestanden open zijn! Zoek maar op dit forum naar info over de functie INDIRECT.

Groeten,
Richard

ik heb vandaag een compleet nieuw bestand gemaakt en alles uit het oude bestand gekopieerd. het bestand is nu 142kb ipv 2,8mb en opent perfect.

Bedankt voor alle tips, :thumb:

blijkbaar helpt het om een bestand gewoon eens helemaal opnieuw in elkaar te zetten.

142kb zal inderdaad een stuk sneller verlopen via het netwerk.dan 2,8mb. Het verschil van bestandsomvang is ongevr 20x kleiner, dus ongeveer twintig keer sneller.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan