Vaag probleem met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Hallo allemaal.

Ik heb windows xp, een linksys WRT54GC router.
ik gebruik de firewall van norton 360. Ik heb een draadloze internet-usbstick van linksys compact wireles-G usb adapter.

Mijn probleem:

Ik speel sinds een week of 2 spelletjes via het programma steam, hiermee kun je spellen aanschaffen en spelen. Sinds 3 dagen krijg ik de error dat het er moeilijkheden zijn met het verbinden met de steam servers, waardoor ik niet meer kan spelen. Ook kan ik niet meer op de site van steam komen om hulp te zoeken. (dit geld voor alle pc's in het huis die aan de router aangesloten zitten)
Ik heb allerlei dingen geprobeerd om het op te lossen die ik op sommige forums heb gelezen maar niets werkte. Toen las ik dat het mischien aan de router kon liggen. Dus ik de pc direct op het modem aangesloten, en alles werkte perfect. Daarom denk ik dat er een probleem is met de router. Ik had het een en ander bekeken op de site van linksys, en nieuwe firmware geinstalleerd. dit had echter geen effect. 20 minuten later kan ik om onverklaarbare reden ook niet meer terecht op de site van linksys, en andere mensen die ik ken heb ik de links gestuurd, die konden hem nog wel openen.
het enige dat ik kan bedenken is dat er iets vreemds is met mijn router.. ra ra wat?

heel misschien is het een virus, maar dat lijkt me vreemd omdat de klacht er alleen is als ik via de router op internet zit, en omdat alle computers in dit huis een legale versie van norton 360 draait. Ik heb als tip gekregen op spyware te checken met mbam en SUPERantispyware. Er waren een klein aantal bestanden gevonden, ik denk niet dat deze zeer schadelijk waren. Ik heb ze verwijderd maar het probleem bestaat nog.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik wil mijn pas aangeschafte spel erg graag weer spelen !

Groeten,

Sjoerd

EDIT: was vergeten te zeggen, ik heb de verbinding met steam zelfs nog geforward (portforward). En ik heb het geprobeerd zonder dat er een firewall actief was ( norton uitgezet) dit had helaas geen effect.

Laatst bewerkt:
Probeer de router eens te resetten. Je bent wel je instellingen kwijt, maar als de pagina's en steam daarna weer functioneren was er inderdaad wat met de instellingen van je router aan de hand.

Mocht dit niet helpen, neig ik ook te zeggen dat je last hebt van spyware of een virus die jouw dns instellingen aanpast.

Ik heb de router al gereset, door middel van de resetknop in te drukken EN door softwarematig de fabrieksinstellingen te herstellen, was ik vergeten te zeggen.

Wat kan ik dan doen tegen deze spyware? ik ben toch voldoende beveiligd lijkt me :S.

het is niet mogelijk dat mijn router gewoon kapot is? Ik wil niet straks een nieuwe router kopen en dat vervolgens blijkt dat het niet aan de router lag. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan